Średnio 174 reklamy dziennie oglądaliśmy w telewizji w 2024 roku

W zeszłym roku widzowie najwiecej reklam oglądali w listopadzie (fot. Pexels.com)
W 2024 roku przeciętny widz codziennie oglądał w telewizji średnio 174 reklamy, czyli o trzy więcej, niż w 2023 roku – wynika z danych Nielsen Media opracowanych dla "Presserwisu" przez agencję mediową Media Context.
Widzowie w zeszłym roku najwięcej reklam oglądali w listopadzie (187) i lutym (185), a najmniej w lipcu (163) i maju (167).
Czytaj też: Republika ma wyższy udział w grupie ogólnej niż TVN 24, ale o wiele mniej reklamodawców
W porównaniu z 2023 rokiem największy wzrost nastąpił w styczniu (ze 169 do 180 reklam), a największy spadek – w grudniu (ze 189 do 175).
W latach 2018-2024 rekordowy pod względem liczby oglądanych reklam był 2021 rok (178).
Średnia liczba oglądanych reklam jest wypadkową dwóch zmiennych: liczby pokazanych reklam i czasu spędzonego przed telewizorem. W 2024 roku telewizje monitorowane przez Nielsena wyemitowały łącznie 48,3 mln spotów, czyli o 2,8 proc. więcej, niż w 2023 roku. Statystyczny Polak powyżej 4. roku życia spędzał przed telewizorem średnio 3 godziny i 48 minut dziennie, czyli o minutę krócej niż rok wcześniej.
Czytaj też: Max kasuje ok. 50 pozycji z biblioteki kanałów TVN Warner Bros. Discovery
(KOZ, 22.03.2025)
