Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 16, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat News Polityka z oglądalnością stabilną, ale niższą niż na początku działalności

Kanał pokazuje posiedzenia Sejmu, Senatu, konferencje prasowe polityków i dwa programy publicystyczne (fot. materiały prasowe)

Kanał Polsat News Polityka, który nadaje od ponad roku, najwyższą średnią oglądalność notował w pierwszych miesiącach istnienia – nawet do 26 tys. osób oglądających go w każdej minucie. Od września ten wskaźnik ustabilizował się na poziomie ok. 10 tys. widzów.

Stacja ruszyła 10 stycznia 2024 roku. Pokazuje m.in. posiedzenia Sejmu, Senatu, konferencje prasowe polityków oraz dwa programy publicystyczne – "Debatę polityczną" (prowadzi ją m.in. Przemysław Szubartowicz) i "Studio parlament" (gospodarzem jest np. Wojciech Dąbrowski).

Czytaj też: Grzegorz Urbanek prowadzącym "Debatę polityczną" w Polsat News Polityka

Stacja nadaje u operatorów płatnej telewizji. Jest też dostępna bez opłat na czwartym multipleksie naziemnym.

W styczniu 2024 roku, czyli w pierwszym miesiącu nadawania, kanał miał średnią minutową oglądalność 20 tys. osób. Udziały w rynku wyniosły 0,32 proc. w grupie ogólnej 4+ i 0,17 proc. w komercyjnej 16-59. W lutym średnia minutowa wzrosła do 26 tys. osób – 0,44 proc. w grupie 4+ i 0,18 proc. w 16-59. W marcu było to 23 tys. widzów – 0,39 proc. w 4+ i 0,19 proc. w 16-59.

W kwietniu średnia widownia zmniejszyła się do 17 tys. osób – 0,30 proc. w 4+ i 0,16 proc. w 16-59. W maju było to 14 tys. oglądających (0,26 proc. w 4+ i 0,11 proc. udziału w 16-59), w czerwcu też 14 tys. (0,26 proc. w 4+ i 0,11 proc. w 16-59), a w lipcu – 13 tys. (0,23 proc. w 4+ i 0,10 proc. w 16-59).

Czytaj też: W programie "Kwiatki polskie" w TVP Info mniej polityków, a więcej ekspertów

W sierpniu, gdy trwała przerwa w obradach Sejmu, średnia widownia spadła do 7 tys. osób (0,12 proc. w 4+ i 0,08 proc. w 16-59). We wrześniu średnia minutowa wzrosła do 10 tys. osób (0,17 proc. w 4+ i 0,09 proc. w 16-59). Także średnio 10 tys. widzów stacja miała w październiku (0,17 proc. w 4+ i 0,07 proc. w 16-59). W listopadzie było to 11 tys. widzów (0,18 proc. w 4+ i 0,06 proc. w 16-59), a w grudniu – 10 tys. (0,16 proc. w 4+ i 0,08 proc. w 16-59).

Z kolei w styczniu 2025 roku średnia minutowa oglądalność wyniosła 11 tys. widzów – 0,17 proc. w 4+ i 0,09 proc. w 16-59.

Dane: Nielsen Media z uwzględnieniem widowni poza domem

Czytaj też: Pułapki aktywizmu. Media odchodzą od informowania na rzecz tłumaczenia

(MNIE, 16.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.