"Puls Biznesu" stawia na podcasty. Dziś uruchamia kolejny format – "PB Nieruchomości"
Format "PB Nieruchomości" prowadzi dziennikarka Anna Gołas (fot. materiały prasowe)
Od dziś "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) będzie publikować podcast poświęcony rynkowi nieruchomości. Redakcja w planach ma przygotowanie formatów na weekendy.
Nowa półgodzinna audycja "PB Nieruchomości" poświęcona jest rynkowi nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Format prowadzi dziennikarka Anna Gołasa, a kolejne odcinki będą co tydzień we wtorki.
Plan "Pulsu Biznesu" na podcasty
To piąty podcast z nowej oferty dziennika. Są w niej już kilkunastominutowy "PB Brief" (poranny program gospodarczy z dawką najważniejszych wydarzeń dnia i eksperckimi rozmowami) oraz dłuższe: "Inwestor Wojtek" (analiza najważniejszych wydarzeń na rynku inwestycyjnym), czwartkowa audycja motoryzacyjna "Autoportret" oraz piątkowy "PB Bilans" (podsumowanie tematów gospodarczych, ekonomicznych i politycznych).
Czytaj też: Iskrzy między Republiką a wPolsce24. Tym razem poszło o Mateusza Morawieckiego
Eugeniusz Twaróg, zastępca redaktora naczelnego "Pulsu Biznesu", informuje, że redakcja ma również w planach przygotowanie oferty podcastowej na weekendy.
– Potencjalnie dobrym kierunkiem jest rozbudowa tematów reportażowych, jakie publikujemy co sobotę w sekcji dziennika Po Godzinach, które moglibyśmy udostępniać słuchaczom w formacie long read – opowiada.
Będzie cykl audycji o przestępstwach gospodarczych?
Eugeniusz Twaróg dodaje: – Zastanawiamy się także nad produkcją podcastu typu true crime story. Mamy w redakcji jednego z najlepszych dziennikarzy śledczych – Dawida Tokarza. Korzystając z jego doświadczenia, wiedzy i tematów, którymi zajmuje się od lat, moglibyśmy stworzyć unikalny na rynku cykl audycji o przestępstwach gospodarczych.
Czytaj też: Radiowa Trójka z nową odsłoną audycji "Tu Myśliwiecka 3/5/7". Prowadzą Borowiecka i Nogaś
Redakcja w przyszłości chce również uruchomić podcasty wideo. – To format do przedstawiania unikalnych treści i analizy bieżących wydarzeń. Z badań Spotify wynika, że oglądalność form wideo rok do roku wzrosła o 48 proc. głównie dzięki wideopodcastom. Wśród pokolenia Z konsumpcja wideopodcastów wzrosła aż o 136 proc. – argumentuje Twaróg. Na razie "PB" przygotowuje tego typu podcasty okazjonalnie.
Według danych PBC za trzeci kwartał 2024 roku średnia sprzedaż "Pulsu Biznesu" wynosiła 12 904 egz.
Czytaj też: RMF FM zamiast Radia Zet patronem medialnym "Tańca z gwiazdami" w Polsacie
(MZD, 21.01.2025)