Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 29, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Brytyjskie social media zostały zobowiązane do aktywnego zwalczania nielegalnych działań

Jeśli firmy z branży social mediów nie zastosują się do zaleceń, będą karane finansowo (fot. Pixabay.com)

W Wielkiej Brytanii zaczęły obowiązywać przepisy dotyczące bezpieczeństwa w sieci, nakładające na media społecznościowe obowiązek podejmowania aktywnych działań w celu zwalczania przestępczości na swoich platformach.

Regulator rynku mediów Ofcom poinformował, że opublikował swoje pierwsze kodeksy postępowania dotyczące zwalczania takich działań, jak wykorzystywanie seksualne dzieci oraz pomoc w samobójstwie lub zachęcanie do niego.

Brytyjski regulator będzie mógł nakładać kary

Ofcom podał, że witryny i aplikacje mają czas do 16 marca 2025 roku na ocenę, jakie nielegalne treści stanowią zagrożenie dla dzieci i dorosłych. Po upływie terminu firmy będą musiały rozpocząć wdrażanie środków ograniczających to ryzyko, takich jak lepsza moderacja, łatwiejsze raportowanie i wbudowane testy bezpieczeństwa.

Czytaj też: Większość Polaków chce ograniczenia dostępu dzieci do mediów społecznościowych

"Będziemy uważnie obserwować branżę, aby upewnić się, że firmy spełniają rygorystyczne normy bezpieczeństwa określone w ramach naszych pierwszych kodeksów i wytycznych, a dalsze wymogi zostaną wprowadzone w pierwszej połowie przyszłego roku" – oświadczyła dyrektorka generalna brytyjskiego regulatora Melanie Dawes.

Ofcom będzie mógł nałożyć karę w wysokości do 18 mln funtów (22,3 mln dol.) lub 10 proc. rocznego światowego obrotu firmy, jeśli nie zastosuje się ona do tych wymogów.

Czytaj też: Sąd odrzuca wniosek TikToka o tymczasowe wstrzymanie zakazu dla aplikacji w USA

(MAC, 29.12.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.