Biuro Reklamy i Marketingu TVP z pakietem z kanałami TVP i stacjami FAST Rakutena
Od lutego biurem reklamy telewizji publicznej kieruje Marcin Gudowicz (fot. materiały prasowe)
Biuro Reklamy i Marketingu TVP od 2025 roku wprowadzi do oferty pakiet Stream&Live, który umożliwi emisję reklam zarówno przy streamingu live na kanałach TVP, jak i stacjach FAST na platformie Rakuten TV.
Biuro Reklamy i Marketingu TVP reprezentuje Rakuten TV od wiosny br. W ofercie serwisu jest ok. 80 polskojęzycznych i obcojęzycznych kanałów FAST, czyli darmowych stacji internetowych z reklamami.
Czytaj też: Wyniki oglądalności serialu kryminalnego "Krucjata II. Znak bliźniąt" w TVP 2
Nowością jest również pakiet Rodzina, który oferuje emisję reklam przy treściach familijnych, skierowanych do rodzin z dziećmi (dotyczy serwisów TVP i partnerów).
Ponadto biuro wprowadza ułatwienia w zakupie i preferencyjne warunki dla tych reklamodawców, którzy złożą deklarację wydatków online. "Przy deklaracji w wysokości 10 proc. wydatków telewizyjnych, marketer jest uprawniony do otrzymania najniższych kosztów z danego progu wydatków, otrzymuje też dodatkowy rabat na zakup cennikowy oraz rabat na wszystkie produkty digital i preferencyjną indeksację dla długości spotów online" – podano w ofercie handlowej 2025.
Polityka handlowa na 2025 rok wprowadza też rozszerzenie dostępności gwarancji średniej ceny cennikowej dla wszystkich klientów realizujących 100 proc. zakupu w tej formule, bez wymogu osiągania minimalnych progów wydatków. "Reklamodawcy korzystający z tej oferty mają gwarancję obniżenia średniorocznej ceny cennikowej o 5 proc. w stosunku do 2024 roku" – podano.
Czytaj też: "Raport specjalny" Mikołajewskiej bez emisji w zimowej ramówce TVP 1. Ma wrócić wiosną
Nadal premiowany ma być wzrost inwestycji. "Będziemy udzielać 10 proc. (rabatu – przyp. red.) do zakupu cennikowego i 5 proc. do zakupu pakietowego za minimum 20 proc. wzrostu inwestycji TV względem poziomu wydatków TV z 2024" – podano.
Przypomnijmy, że oferta handlowa Biura Reklamy i Marketingu TVP na 2025 zakłada wzrost kosztów dotarcia średnio o 7 proc.
Biuro od przyszłego roku zmniejszy liczbę klastrów, czyli progów budżetowych. Trzy najniższe – dla wydatków 0-0,5 mln zł, 0,5-1 mln zł i 1-2 mln zł – zastąpiono jednym, do 2 mln zł. Połączono też np. klastry 2-3 mln zł i 3-4 mln zł w 2-4 mln zł.
Czytaj też: Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę programową, aby móc złożyć wniosek o koncesję
W przypadku najniższych klastrów wzrost kosztów dotarcia to ok. 2 proc. Dla klastra 4-6 mln zł podwyżka wynosi 4,9 proc., 6-8 mln zł – 6 proc., 8-10 mln zł – 7,8 proc., 10-12 mln zł – 8,2 proc., 12-15 mln zł – 10,4 proc., 15-18 mln zł – 12,8 proc., 18-21 mln zł – 15,5 proc.
Nowością będą pakiety z kanałami tematycznymi targetowane na inne grupy celowe niż podstawowa grupa rozliczeniowa 7-74 lat. Są to np. TVP kobieta (kobiety, 20-59 lat), TVP mężczyzna (mężczyźni, 20-59 lat), TVP miasta (mieszkańcy miast powyżej 50 tys., 20-59 lat).
Biurem Reklamy i Marketingu TVP kieruje Marcin Gudowicz, który wrócił do spółki w lutym.
Czytaj też: Michał Adamczyk przegrał w sądzie z Romanem Giertychem. Ma wpłacić na WOŚP
(MNIE, 29.12.2024)