Polsat Media, tak jak TVN Media i TVP, też podnosi ceny reklam na przyszły rok
Koszty dotarcia w Polsacie będą wyższe o 10 proc. niż w 2024 roku (fot. Albert Zawada/PAP)
Oferta handlowa biura reklamy Polsat Media na 2025 rok zakłada wzrost kosztów dotarcia. Nowością dla klientów będzie możliwość zakupu kanałów tematycznych bez Republiki.
Koszty dotarcia w Polsacie będą wyższe o 10 proc. niż w 2024 roku, a w kanałach tematycznych - o 7,5 proc.
- Myślę, że gdyby to nie było 7,5 proc., a 12-13 proc. jak średnio w TVN, nikt by się nie zdziwił. To dość niska wartość - mówi menedżer jednej z agencji mediowej. Dodaje również, że Polsat Media przedłużył umowy m.in. z Telewizją Puls i BBC Studios.
W Polsat Media od 2025 roku wyższe będzie również oczekiwanie dot. wydatków nietelewizyjnych, czyli digital (wzrost z 13,25 proc. do 15,25 proc. wydatków telewizyjnych). Jednocześnie nośniki cyfrowe Screen Network, do tej pory traktowane jako outdoor, od nowego roku będą zaliczane do kategorii digital.
Czytaj też: Do fundacji Solorza sąd powołał kuratora. Twórca Polsatu nie może zarządzać majątkiem
Polsat Media wprowadza także dwa pakiety w ramach oferty stacji telewizyjnych: News (częścią tej opcji jest Republika) i Lifestyle, który pozbawiony jest telewizji newsowych. - To dość sprytne zagranie. Dla klientów, którzy mieli problem z obecnością w Republice, pakiet Lifestyle będzie dobrym rozwiązaniem - komentuje nasz rozmówca z agencji mediowej.
Szczegóły przyszłorocznych ofert handlowych agencjom przedstawiły już TVN Media oraz Biuro Reklamy i Marketingu TVP. W TVN Media w pakiecie z TVN i TVN Siedem koszty dotarcia wzrosną o 9-10 proc., a w kanałach tematycznych od 6 proc. do 20 proc. Z kolei TVP przewiduje wzrost średnio o 7 proc.
(KOZ, 12.12.2024)