Wzrosła słuchalność Radia Zet, Radia Plus i Trójki. Udział RMF FM nadal powyżej 29 proc.
RMF FM w najnowszej fali badania Radio Track ma 29,2 proc. udziału w czasie słuchania, a Radio Zet – 15,2 proc. (fot. Alan Rodriguez/Unsplash.com)
W okresie wrzesień-listopad Radio Zet zwiększyło słuchalność, a RMF FM zanotowało spadek, ale wynik lidera rynku wciąż utrzymuje się powyżej 29 proc.
Z badania Radio Track realizowanego przez Kantar i Adres:Media wynika, że RMF FM (Grupa RMF) uzyskał 29,2 proc. udziału w czasie słuchania wobec 29,7 proc. rok wcześniej.
Radio Maryja poprawiło wynik
Słuchalność Radia Zet wzrosła z 13,8 proc. do 15,2 proc. Program I Polskiego Radia uzyskał 4,4 proc. udziału (spadek z 5 proc.), Program III – 2,1 proc. (wzrost z 1,8 proc.), Polskie Radio 24 – 0,5 proc. (spadek z 1,5 proc.), a Program II – 0,4 proc. (0,4 proc. rok wcześniej). Radio Maryja poprawiło wynik z 2 proc. do 2,3 proc.
Czytaj też: Zdrożeją reklamy w rozgłośniach regionalnych Audytorium 17. Średnio o 15 proc.
Wśród rozgłośni ponadregionalnych prowadziło Radio Vox FM (Grupa ZPR Media) – 3,3 proc. (spadek z 3,4 proc.). Za nim były:
- Tok FM (Grupa Eurozet) – 2,6 proc. (spadek z 3,3 proc.),
- Antyradio (Grupa Eurozet) – 2,3 proc. (spadek z 2,6 proc.),
- RMF Classic (Grupa RMF) – 1,4 proc. (spadek z 1,5 proc.),
- Radio Wnet – 0,7 proc. (wzrost z 0,2 proc.)
- i Eska Rock (Grupa ZPR Media) – 0,5 proc. (przed rokiem Muzo.fm – 0,4 proc.).
Audytorium 17 ze spadkiem
Najchętniej słuchana sieć – Radio Eska (Grupa ZPR Media) – utrzymała wynik powyżej 7 proc., ale jej udział spadł z 7,5 proc. do 7,2 proc.
Czytaj też: Do radiowej Trójki wraca Piotr Kaczkowski. Nadal będzie też w Radiu 357
Słuchalność zwiększyły sieci:
- RMF Maxx (Grupa RMF) – z 3 proc. do 3,3 proc.,
- Radio Plus (Grupa Eurozet, Grupa ZPR Media) – z 1,7 proc. do 2,3 proc.
- i Chillizet (Grupa Eurozet) – z 0,2 proc. do 0,4 proc.
Regionalne rozgłośnie publiczne z antenami miejskimi, zrzeszone w Audytorium 17, zanotowały 4,2 proc. (spadek z 4,7 proc.), Radio Złote Przeboje – 2,4 proc. (2,4 proc. przed rokiem), Radio Pogoda – 1,1 proc. (spadek z 1,2 proc.), Eska2 – 1 proc. (spadek z 1,1 proc.), Meloradio – 0,9 proc. (spadek z 1,1 proc.), a Rock Radio – 0,5 proc. (0,5 proc. przed rokiem).
Czytaj też: TVP nie wstrzyma emisji programu z lekarzem Łukaszem Grabarczykiem. WP zarzuca mu kłamstwa
(KOZ, 10.12.2024)