Zdrożeją reklamy w rozgłośniach regionalnych Audytorium 17. Średnio o 15 proc.
W pakiecie Audytorium 17 Premium w najdroższym paśmie za 30-sekundową reklamę trzeba będzie zapłacić 10,25 tys. zł (fot. materiały prasowe)
Audytorium 17, reprezentujące regionalne rozgłośnie publiczne na ogólnopolskim rynku reklamowym, podnosi ceny reklam od stycznia 2025 roku.
W pakiecie Audytorium 17 (17 rozgłośni regionalnych) ceny spotów zdrożeją średnio o 15,35 proc. W najdroższym paśmie za 30-sekundową reklamę trzeba będzie zapłacić 8,2 tys. zł.
"Wynik nowej polityki handlowej"
Z kolei w pakiecie Audytorium 17 Premium (dodatkowo sześć anten miejskich) średni wzrost cen wynosi 15,68 proc. Za spoty trzeba będzie płacić do 10,25 tys. zł.
Czytaj też: TVP podnosi ceny reklam na 2025 rok średnio o 7 proc.
– Korekta cennika jest wynikiem przyjętej przez spółkę nowej polityki handlowej – informuje prezeska Audytorium 17 Jolanta Kaczmarek, która kieruje spółką od połowy 2024 roku. – Korekta cennika pozwoli na wdrożenie elastycznej oferty rabatowej dla klientów. Jest także reakcją wobec istniejącej nadal inflacji, która wymusza konieczność dostosowywania cenników naszych usług do ogólnych warunków gospodarki rynkowej – dodaje.
Regionalne rozgłośnie publiczne wraz z antenami miejskimi, zrzeszone w Audytorium 17, w okresie wrzesień-listopad 2024 roku miały 4,2 proc. udziału w czasie słuchania (spadek z 4,7 proc. rok wcześniej; badanie Radio Track).
W 2023 roku spółka Audytorium 17 uzyskała 9,19 mln zł przychodów (wzrost o 13,5 proc. w porównaniu z 2022 rokiem). Poprzedni rok zakończyła z 38 tys. zł straty, podczas gdy rok wcześniej miała 108 tys. zł zysku netto (dane KRS).
Czytaj też: Drożeją reklamy w Grupie RMF. "Istniejąca wciąż inflacja zmusza nas do podniesienia cen"
(KOZ, 10.12.2024)