TVN podnosi ceny reklam na 2025 rok. "Stacje potrzebują zarabiać"
TVN nie zmienia grup celowych ani przedziałów klastrów (fot. materiały prasowe)
Polityka handlowa TVN Media na 2025 rok zakłada podwyżkę kosztów dotarcia - ustalił „Presserwis”. Ekspert komentuje, że spodziewał się podwyżek do 10 proc.
Z naszych informacji wynika, że w pakiecie Max (TVN i TVN Siedem) w zależności od wielkości wydatków koszty dotarcia wzrosną od 9 proc. do 10 proc., w kanałach tematycznych od 6 proc. do 20 proc. (im większy reklamodawca, tym podwyżka jest wyższa). W samym TVN 24 jest to 10 proc.
O 1 pkt proc. rosną rabaty dla zakupu cennikowego w TVN dla trzech najniższych klastrów (do 7,5 mln zł). TVN nie zmienia grup celowych ani przedziałów klastrów.
Czytaj też: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN, a najwięcej usunęłoby TV Trwam i Republikę
Menedżer jednej z agencji mediowych, chcący zachować anonimowość, komentuje: - Poza wrześniem, kiedy był powód i październikiem, kiedy przeszła część z budżetów z września i zapełniły maksymalnie zasoby, stacje były na styk z wypełnieniem. Widownia nikomu nie rośnie, czas spędzony przed telewizorem dla większości grup spada. Podwyżka jest chyba wynikiem kurczących się zasobów i tego, że stacje telewizyjne potrzebują zarabiać więcej. Spodziewałem się podwyżki, ale zakładałem, że nie przekroczy 10 proc.
(KOZ, 05.12.2024)