Oxford University Press wybrał "brainrot" anglojęzycznym słowem roku 2024

Oxford University Press to wydawca najobszerniejszego słownika języka angielskiego na świecie (fot. Wikimedia Commons/Takashi Hososhima)
Oxford University Press (OUP) – wydawca najobszerniejszego słownika języka angielskiego na świecie – wybrał anglojęzyczne słowo roku. Zostało nim "brainrot", czyli tłumacząc na polski – "zgnilizna mózgu".
Wyrażenie ma się odnosić do bezcelowego przeglądania treści na TikToku czy Instagramie, niemających wielkiej wartości.
Czytaj też: Nowa reklama świąteczna Allegro od agencji DDB. Jej tytuł to "Dobry Duch"
Wyboru słowa roku dokonuje zespół ekspertów złożony z językoznawców i specjalistów od marketingu, w drodze głosowania. "Brainrot" wyprzedził takie słowa, jak "demure" czy "dynamic pricing".
Zwycięskie określenie ma odnosić się do młodych osób, praktycznie przez cały czas podłączonych do internetu. "Brainrot" znalazło się także w finałowej dwudziestce polskiego plebiscytu na Młodzieżowe Słowo Roku.
OUP wybory na anglojęzyczne słowo roku przeprowadza od roku 2004.
Czytaj też: "Wrocław Miasto Przygody" z tytułem Najlepszego Filmu Promującego Miasto na Świecie
(MAC, 03.12.2024)
