OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PAP ma nowe standardy publikowania depesz. Mniej, ale własne

Obecnie PAP ma ponad 40 korespondentów regionalnych (fot. Albert Zawada/PAP)

Polska Agencja Prasowa wprowadziła nowe zasady publikowania depesz korespondentów regionalnych i pracujących w centrali w Warszawie. Chodzi o wyeliminowanie przepisywania komunikatów i informacji prasowych.

Korespondenci regionalni PAP zwracają uwagę, że w serwisie krajowym jest ostatnio mniej depesz z oddziałów regionalnych. Niektórzy skarżą się, że centrala w Warszawie odrzuca część ich materiałów.

Powodem są nowe zasady obowiązujące w PAP. Chodzi o to, żeby nie publikować cudzych komunikatów, np. policji czy informacji prasowych, które otrzymują też media. - Materiały mają być świeże, własne, jeżeli dotyczą wydarzeń opisywanych też przez inne redakcje, musimy mieć wypowiedzi dla PAP - tłumaczy jeden z korespondentów regionalnych agencji.

Czytaj też: Reporter Patryk Pancewicz odchodzi z TVP Sport. Pracował m.in. przy skokach narciarskich

Inny korespondent dodaje: - Wiadomo, że najprościej jest skopiować komunikat policyjny i trochę go podredagować. Mam wrażenie, że nie wszyscy zorientowali się już we wprowadzanych zmianach.

Wojciech Tumidalski, redaktor naczelny PAP, potwierdza, że agencja wprowadziła nowe standardy. - Poprzednie kierownictwo PAP wprowadziło zasadę, że agencja ma publikować wszystkie komunikaty policji i innych państwowych służb, nawet gdy dotyczą one najdrobniejszego wypadku drogowego. Służby to zauważyły i wysyłały komunikaty z najbłahszego powodu. Korespondentom w regionach brakowało czasu, żeby zajmować się tematami własnymi. Chcemy to zmienić. Wprowadziliśmy zasadę, że komunikat prasowy jest tylko punktem wyjścia do dalszej pracy. Zależy nam na dostarczaniu informacji własnych, których nie mają inne media – tłumaczy Tumidalski.

Obecnie PAP ma ponad 40 korespondentów regionalnych. Wysokość ich wynagrodzenia nie jest uzależniona od liczby publikowanych depesz.

(MAK, PAR, 28.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.