Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam na kanałach FilmBox
Stacje FilmBox (FilmBox Premium, FilmBox Extra, FilmBox Arthouse, FilmBox Family i FilmBox Action) są finansowane w Polsce z opłat od operatorów telewizyjnych (fot. materiały prasowe)
Grupa Kino Polska chce rozszerzyć emisję reklam na kanałach FilmBox na kolejne rynki. Nie wyklucza, że obejmie to też Polskę.
– Chcemy rozwinąć reklamę, natomiast nie wykluczamy żadnego rynku – stwierdził w trakcie telekonferencji dla dziennikarzy i inwestorów Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska.
"Musimy przeanalizować szanse"
Jak dodał Luherne, obowiązkiem grupy jest analizowanie sytuacji w celu optymalizacji posiadanych przychodów. – Mamy w Polsce kanał FilmBox, który dostarcza nową wartość dla rynku. Oczywiście musimy przeanalizować szanse, jakie daje zamieszczanie reklam na tym kanale – stwierdził.
Czytaj też: Serial "M jak miłość" najdroższy w cenniku reklamowym TVP na grudzień
Jak dodał, dział techniczny i programowy jest gotowy do wprowadzenia reklam w pięciu lub sześciu krajach. W co najmniej trzech krajach ma to nastąpić do drugiego kwartału 2025.
"Przychody reklamowe wygenerowane w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2024 r. przez kanały FilmBox w Czechach osiągnęły poziom 3,66 mln zł, co oznacza spadek o 25 proc. r/r" – podano w sprawozdaniu.
Nadzwyczajne walne zgromadzenie Kino Polska TV
Obecnie Polsat Media sprzedaje dla Grupy Kino Polska reklamy m.in. w naziemnych Zoom TV czy Stopklatce oraz kablowo-satelitarnych Kino Polska i Kino TV.
Czytaj też: Program w naziemnym TTV "Zakup w ciemno" miał więcej widzów niż rok temu
Z kolei stacje FilmBox (FilmBox Premium, FilmBox Extra, FilmBox Arthouse, FilmBox Family i FilmBox Action) są finansowane w Polsce z opłat od operatorów telewizyjnych. Przez Nielsen Media mierzony jest tylko FilmBox Premium. W październiku miał średnio 0,02 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (0,03 proc. w październiku rok wcześniej).
Ponadto 20 grudnia odbędzie się nadzwyczajne walne zgromadzenie Kino Polska TV. Ma zostać na nim powołany nowy przewodniczący rady nadzorczej – Yassine Bouzoubaa. Wcześniej z funkcji przewodniczącego zrezygnował Johannes Troelstra (ze skutkiem na 31 grudnia 2024). Bouzoubaa to dyrektor generalny M7 Group, spółki zależnej Canal+ International w krajach Beneluksu i środkowoeuropejskich.
Grupa Kino Polska jest częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+.
Czytaj też: Talk-show Macieja Orłosia w TVP 1 będzie kontynuowany w ramówce wiosennej
(MNIE, 01.12.2024)