Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: Grand Press

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 18, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dwanaście książek w finale Grand Press – Książka Reporterska Roku 2024

Organizatorem konkursu jest Fundacja Grand Press, a partnerem nagrody Książka Reporterska Roku jest Miasto Wrocław. Partnerem Nagrody Czytelników jest ORLEN

Dwanaście książek trafiło do finału piątej edycji konkursu na Książkę Reporterską Roku. Spośród 80 zgłoszonych publikacji wyboru dokonało jury konkursu w składzie: Bartek Chaciński, Roman Kurkiewicz, Weronika Mirowska, Beata Stasińska oraz Małgorzata Szejnert.

Jurorzy pracują w dwóch etapach. W pierwszym od początku sierpnia br. zapoznawali się ze wszystkimi zgłoszonymi książkami. Podsumowaniem tego etapu było spotkanie jury w piątek 15 listopada i wybór książek finalistek.

Nominowane do finału zostały:

  • „Ambulans jedzie na wieś. Śladami wędrownych wyrwizębów”, Aleksandra Kozłowska, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
  • „Kamienie musiały polecieć. Wymazywana przeszłość Podlasia”, Aneta Prymaka-Oniszk, Wydawnictwo Czarne
  • „Kocia muzyka. Chóralna historia pogromu krakowskiego”. Tom I, Joanna Tokarska-Bakir, Wydawnictwo Czarna Owca
  • „Miasteczko Panna Maria. Ślązacy na Dzikim Zachodzie”, Ewa Winnicka, Wydawnictwo Czarne
  • „Miasto dzieci świata”, Beata Chomątowska, Wydawnictwo Czarne
  • „Oko tygrysa. Opowieść o bestii, którą stworzył człowiek”, Marta Sawicka-Daniela, Wydawnictwo Marginesy
  • „Patodeweloperka. To nie jest kraj do mieszkania”, Bartosz Józefiak, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
  • „Podziemny Muranów”, Jacek Leociak, Wydawnictwo Czarne
  • „Strefa niepamięci”, Piotr Pytlakowski, Wydawnictwo Agora
  • „Urban. Biografia”, Dorota Karaś, Marek Sterlingow, Wydawnictwo Znak
  • „Wieczne państwo. Opowieść o Kazachstanie”, Wojciech Górecki, Wydawnictwo Czarne
  • „Zboże rosło jak las. Pamięć o pegeerach”, Bartosz Panek, Wydawnictwo Czarne.

W drugim etapie prac jury, podczas kolejnego posiedzenia, z finałowej dwunastki zostanie wyłoniona najlepsza piątka, a z niej wskazana zwycięska publikacja.

Na najlepszą książkę z piątki będą mogli głosować także internauci, wskazując Nagrodę Czytelników.

Autorkę lub autora, który otrzyma nagrodę za Książkę Reporterską Roku 2024, poznamy podczas gali Grand Press 2024, 10 grudnia w Muzeum Historii Polski w Warszawie. Uroczystość będzie transmitowana na antenie TVN 24.

Organizatorem konkursu jest Fundacja Grand Press, a partnerem nagrody Książka Reporterska Roku jest Miasto Wrocław. Partnerem Nagrody Czytelników jest ORLEN.

Organizator konkursu: Fundacja Grand Press
Mecenas konkursu i gali Grand Press – Dziennikarz Roku: PZU
Partnerzy konkursu: Grupa Lux Med, Grupa KRUK, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców Repropol
Partner nagrody Grand Press Digital and Technology: Asseco
Partner nagrody Grand Press Economy i Nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego: Bank BNP Paribas
Partner nagrody Książka Reporterska Roku: Miasto Wrocław
Partner nagrody czytelników Książki Reporterskiej Roku: ORLEN
Partner wspierający nagrody za Dziennikarstwo Lokalne i Regionalne: Fundacja Media Forum
Partnerzy gali: Muzeum Historii Polski, British American Tobacco, Huawei, Restauracja Dialog, Pagode Studio, Stock Polska, Studio Cocosound, F25 Production House.

(CP, 18.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.