Radio Track: maleje słuchalność RMF FM, a rośnie Radia Zet
RMF FM zanotował 28,7 proc. udziału w czasie słuchania (fot. Pixabay.com)
W okresie sierpień-październik 2024 roku wzrosła słuchalność Radia Zet i radiowej Trójki, a spadła RMF FM, radiowej Jedynki i Polskiego Radia 24.
Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, we wspomnianym okresie RMF FM (Grupa RMF) zanotował 28,7 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza spadek z 29,4 proc. w tych samych miesiącach 2023 roku. Z kolei słuchalność Radia Zet (Grupa Eurozet) wzrosła z 13,7 proc. do 15,5 proc.
Udział Programu I Polskiego Radia w czasie słuchania wyniósł 4,7 proc. (spadek z 5,2 proc.), Programu III - 2,2 proc. (wzrost z 1,8 proc.), Programu II - 0,4 proc. (bez zmian), a Polskiego Radia 24 - 0,4 proc. (spadek z 1,3 proc.). Trójkę wyprzedziło Radio Maryja, które miało udział 2,4 proc. (wzrost z 2 proc.).
Czytaj też: Walka o Dom Dziennikarza. SDRP chce odebrać SDP prawo wyłącznego administrowania
Wśród rozgłośni ponadregionalnych prowadziło Radio Vox FM (Grupa ZPR Media) - 3,3 proc. (spadek z 3,4 proc.). Za nim znalazły się: Antyradio (Grupa Eurozet) - 2,2 proc. (spadek z 2,7 proc.), Tok FM (Grupa Eurozet) - 2,2 proc. (spadek z 3,3 proc.), RMF Classic (Grupa RMF) - 1,3 proc. (spadek z 1,4 proc.), Radio Wnet - 0,6 proc. (wzrost z 0,2 proc.) i Eska Rock (Grupa ZPR Media) - 0,5 proc. (przed rokiem Muzo.fm - 0,3 proc.).
Najchętniej słuchana sieć - Eska (Grupa ZPR Media) - zmniejszyła wynik z 7,3 proc. do 6,8 proc. Słuchalność zwiększyły z kolei: RMF Maxx (Grupa RMF) - 3,4 proc. (wzrost z 3,2 proc.), Radio Plus (Grupa ZPR Media, Grupa Eurozet) - z 1,7 proc. do 2,5 proc., Radio Eska2 (Grupa ZPR Media) - z 1,1 proc. do 1,2 proc i Chillizet (Grupa Eurozet) - 0,3 proc. (wzrost z 0,2 proc.).
Regionalne rozgłośnie publiczne wraz z antenami miejskimi zrzeszone w Audytorium 17 miały 4,3 proc. udziału w czasie słuchania (4,7 proc. przed rokiem), Radio Złote Przeboje (Grupa Eurozet) - 2,3 proc. (spadek z 2,4 proc.), Radio Pogoda (Grupa Eurozet) - 1,2 proc. (spadek z 1,5 proc.), Meloradio (Grupa Eurozet) - 0,9 proc. (spadek z 1,2 proc.), a Rock Radio (Grupa Eurozet) - 0,5 proc. (bez zmian).
(MNIE, 14.11.2024)