Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 10, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn. Raport PBC

Dominującą formą rozpowszechniania czasopism branżowych jest wydanie drukowane (fot. Pexels.com)

Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn – to jedne z wniosków płynących z raportu Polskiego Badania Czytelnictwa (PBC) na temat tego segmentu.

Jak wynika z raportu opartego na badaniu zrealizowanym wśród 2051 respondentów z pięciu różnych sektorów, dominującą formą rozpowszechniania czasopism branżowych jest wydanie drukowane. Rozpowszechnianie w formie e-wydań dotyczy 24 proc. przypadków.

Czasopisma branżowe ważnym źródłem informacji

Aż 70 proc. czytelników prasy branżowej to mężczyźni. Jeśli chodzi o wiek, 37 proc. odbiorców to osoby powyżej 55. roku życia, 27 proc. to osoby w wieku 45-54 lat, 25 proc. to czytelnicy w wieku 35-44 lat. Tylko 9 proc. to odbiorcy w przedziale wiekowym 25-34, a 2 proc. w przedziale – 15-24.

Czytaj też: Ruch do końca grudnia zlikwiduje kioski w Warszawie. Dziś w Polsce zostało ich 128

W badaniu sprawdzono także trendy czytelnicze. Aż 91 proc. twierdzi, że są czytelnikami tytułów fachowych od co najmniej trzech lat. Przeczytanie wydania magazynu zajmuje badanym najczęściej od jednej do trzech godzin. Aż 81 proc. wraca do przeczytanych już numerów czasopism co najmniej dwa razy lub więcej. Według badania 58 proc. odbiorców czyta każde wydanie czasopisma, a 91 proc. – przynajmniej co drugie.

Z badania wynika również, że 70 proc. czytelników dzieli się czasopismem z innymi osobami. 62 proc. czytelników odwiedza stronę internetową czasopisma co najmniej raz w miesiącu.

74 proc. uważa, że czasopisma branżowe to ważne lub kluczowe źródło informacji. Ponad 80 proc. twierdzi, że dzięki magazynom branżowym mają aktualną wiedzę na temat branży i technologii. Aż 93 proc. uważa, że tego rodzaju czasopisma są wysokiej jakości.

Czytaj też: Nowy „Press” – Katarzyna Kasia, Solorz, odejścia szefów RMF, a także TVP PiS Bis

(MZD, 10.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.