Polsat liderem oglądalności w październiku. W grupie komercyjnej przed TVN
Polsat, którego dyrektorem programowym jest Edward Miszczak, w 16-59 wyprzedził TVN (fot. materiały prasowe)
W październiku 2024 roku Polsat zanotował najwyższy udział w widowni telewizyjnej – zarówno w grupie ogólnej, jak i grupie komercyjnej 16-59.
W grupie 4+ Polsat miał 7,23 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 6,55 proc. w październiku 2023 roku. Dotychczasowy lider – TVP 1 – spadł na drugie miejsce, a jego udział zmniejszył się z 7,77 proc. do 7,19 proc.
Czytaj też: 19 listopada zostanie wybrany następca Czabańskiego w RMN. Faworytem Wojciech Król
Na trzeciej pozycji znalazł się TVN, wyprzedzając TVP 2. Udział TVN wyniósł 6,22 proc. (spadek z 6,73 proc.), a TVP 2 – 5,94 proc. (spadek z 7,41 proc.).
TVN 24 uzyskał 5,77 proc. udziału (spadek 7,3 proc.; przed rokiem były wybory parlamentarne). Kolejna była Republika – 4,6 proc. (wzrost z 0,12 proc.).
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych telewizji w 4+ znalazły się również:
- TVN Siedem – 3,15 proc. (spadek z 3,19 proc.),
- TV 4 – 3,15 proc. (wzrost z 2,92 proc.),
- TV Puls – 3,12 proc. (wzrost z 2,9 proc.)
- i TV 6 – 1,91 proc. (wzrost z 1,21 proc.).
W grupie komercyjnej 16-59 prowadził Polsat, zdobywając 7,37 proc. (wzrost z 7,1 proc.). Udział TVN spadł z 7,79 proc. do 7,34 proc., TVP 1 – z 5,42 proc. do 4,58 proc., TVP 2 – z 5,56 proc. do 4,45 proc.
Czytaj też: Gdy do TV Republika płynęło prawie 9 mln zł od PFN, pracownicy mieli problemy z wypłatami
Dalej w 16-59 były:
- TVN Siedem – 3,81 proc. (spadek z 4,11 proc.),
- TV Puls – 3,73 proc. (spadek z 3,76 proc.),
- TVN 24 – 3,6 proc. (spadek z 5,16 proc.),
- TV 4 – 3,4 proc. (wzrost z 2,92 proc.),
- TTV – 2,51 proc. (spadek z 2,61 proc.)
- i Republika – 1,99 proc. (wzrost z 0,06 proc.)
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Marzena Kawa i Krzysztof Nowina-Konopka w zespole wPolsce24. Wcześniej pracowali w TVP
(KOZ, 05.11.2024)