Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 03, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Puls 2 chciał rozliczać programy realizujące koncesję w porze nocnej. KRRiT odmówiła

Puls 2 emituje m.in. pasmo dla dzieci "Puls Kids" (fot. materiały prasowe)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zgodziła się na rozliczanie realizacji oferty programowej naziemnego Puls 2 (Telewizja Puls) w ciągu całej doby. Obecnie programy realizujące koncesję Puls 2 musi nadawać w godz. 6-23. Według KRRiT zmiana mogłaby spowodować przesuwanie przez nadawcę części wartościowych propozycji programowych na godziny nocne.

We wniosku do KRRiT nadawca zapewnił, że w ciągu dnia nadal chciałby nadawać seriale familijne i dla dzieci.

KRRiT nie zgodziła się na zmianę godzin

"Wnioskodawca podniósł, że obecny układ ramowy programu posiada bardziej zróżnicowany charakter, tj. większy udział procentowy w tygodniowym czasie nadawania mają aktualnie audycje przeznaczone dla szerokiej grupy odbiorców, w tym widowni dorosłej, a stąd wynika potrzeba emitowania ich w dogodnym dla nich czasie, tj. po godz. 23.00" – podano. Jak dodano, według nadawcy proponowana zmiana miała pozwolić na większą swobodę kształtowania przez niego oferty.

Czytaj też: Telewizja Puls padła ofiarą oszustów. Przy pomocy AI spreparowali wypowiedzi po gali Telekamer

KRRiT nie zgodziła się na zmianę godzin rozliczania. "W interesie społecznym leży dostęp widzów do jak najbardziej urozmaiconej oferty programowej, bowiem wyeliminowanie przedziału czasowego może spowodować przesuwanie wartościowych pozycji programowych na godziny nocne, a co za tym idzie uniemożliwianie wielu grupom odbiorców oglądania wartościowych audycji (filmów fabularnych, dokumentów czy audycji edukacyjnych)" – uzasadniono.

Według koncesji minimalny udział w tygodniowym czasie nadawania Puls 2 w godz. 6-23 musi wynosić: 10 proc. dla filmów fabularnych, 1,5 proc. dla filmów dokumentalnych, 7 proc. dla programów rozrywkowych, 1,5 proc. dla edukacyjnych i 11 proc. dla dziecięcych i młodzieżowych.

W pierwszym półroczu 2024 roku udział Puls 2 w grupie ogólnej 4+ wyniósł 1,54 proc. (rok do roku spadek z 1,57 proc.) i 1,85 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (wzrost z 1,74 proc.; dane Nielsen Media).

Spółka Telewizja Puls – nadawca naziemnych kanałów TV Puls i Puls 2 – w 2023 roku miała 214 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 15,6 proc. w porównaniu z 2022 rokiem) i 40 mln zł zysku netto wobec 10,4 mln zł na plusie rok wcześniej.

Czytaj też: Serwis streamingowy TVP VOD bez produkcji BBC. Były dostępne od 2018 roku

(MNIE, 03.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.