Google nadal rośnie, YouTube po raz pierwszy w rok miał przychody powyżej 50 mld dol.
Google spowolnił wzrosty, ale wciąż rośnie (fot. Unsplash.com/Paweł Czerwiński)
Koncern Alphabet Google, publikując wyniki za III kwartał 2024, odnotował najwolniejszy wzrost przychodów od czterech kwartałów, ale i tak przebił oczekiwania analityków. Według koncernu, całkowite przychody z YouTube, łącznie z subskrypcjami, po raz pierwszy w ciągu 12 miesięcy przekroczyły 50 mld dol.
Kwartalne przychody Alphabet wyniosły 88,27 mld dol. (spodziewano się 86,44 mld). Oznacza to wzrost o 15 proc. w porównaniu do 76,69 mld dol. przed rokiem. Zysk netto podskoczył rok do roku o 34 proc., do 26,3 mld dol., co przełożyło się na zysk na akcję w wysokości 2,12 dol.
YouTube Shorts będzie rozwijane
Szef firmy Sundar Pichai przyznał, że "dynamika rozwoju całej firmy jest nadzwyczajna. Nasze zaangażowanie w innowacje, a także długoterminowe skupienie się na sztucznej inteligencji i inwestycje w nią procentują".
Czytaj też: Na zmianie ludzkiego głosu na AI w Mapach Google korzysta Yanosik
W okresie od początku lipca do końca września YouTube wygenerował 8,92 mld dol. przychodów, to także wzrost o kilkanaście procent. Średnio na kwartał przychody z reklam, wliczając subskrypcje, wyniosły 12,5 mld dol. W skali roku to 50 mld dol.
Na początku tego miesiąca YouTube wydłużył maksymalną długość filmów w YouTube Shorts – formacie krótkich form przypominającym TikToka – z 60 sekund do 3 minut. Według YouTube jest to najczęściej żądana funkcja, która daje twórcom większe pole do działania. YouTube ogłosił również, że jeszcze w tym roku rozpocznie integrowanie generatywnego modelu wideo AI Veo firmy Google DeepMind z YouTube Shorts.
Czytaj też: Powstaje gra na podstawie "Akademii Pana Kleksa". Premiera pod koniec 2025 roku
(MAC, 30.10.2024)