Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 23, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meta testuje system rozpoznawania twarzy na Facebooku. Wcześniej platforma z niego zrezygnowała

Przed wyłączeniem systemu rozpoznawania twarzy korzystała z niego 1/3 wszystkich użytkowników Facebooka (fot. Pixabay.com)

Meta trzy lata po wyłączeniu systemu do rozpoznawania twarzy na Facebooku testuje przywrócenie tej usługi. Powodem są powtarzające się naruszenia prywatności i oszustwa, których ofiarami są osoby publiczne, zwłaszcza celebryci.

Meta zamierza porównać zdjęcia profilowe na Facebooku ok. 50 tys. osób publicznych z tymi używanymi w reklamach podejrzanych o oszustwo. Jeśli obrazy są zgodne, a Meta uzna, że reklamy są oszustwem, to je zablokuje.

Czytaj też: Meta udostępnia modele AI zdolne do kontrolowania innych modeli

Jak podała firma, osoby, których zdjęcia będą porównywalne, zostaną powiadomione o udziale w badaniu i będą mogły z niego zrezygnować.

Meta często staje w obliczu zarzutów, że nie zrobiła wystarczająco dużo, aby powstrzymać oszustów wykorzystujących wizerunki znany osób, generowane przez sztuczną inteligencję, w celu nakłonienia użytkowników do przekazywania pieniędzy na nieistniejące programy inwestycyjne.

Czytaj też: UOKiK wszczął postępowanie ws. blokowania podglądów na Facebooku. Meta odpowiada

(MAC, 23.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.