Meta testuje system rozpoznawania twarzy na Facebooku. Wcześniej platforma z niego zrezygnowała
Przed wyłączeniem systemu rozpoznawania twarzy korzystała z niego 1/3 wszystkich użytkowników Facebooka (fot. Pixabay.com)
Meta trzy lata po wyłączeniu systemu do rozpoznawania twarzy na Facebooku testuje przywrócenie tej usługi. Powodem są powtarzające się naruszenia prywatności i oszustwa, których ofiarami są osoby publiczne, zwłaszcza celebryci.
Meta zamierza porównać zdjęcia profilowe na Facebooku ok. 50 tys. osób publicznych z tymi używanymi w reklamach podejrzanych o oszustwo. Jeśli obrazy są zgodne, a Meta uzna, że reklamy są oszustwem, to je zablokuje.
Czytaj też: Meta udostępnia modele AI zdolne do kontrolowania innych modeli
Jak podała firma, osoby, których zdjęcia będą porównywalne, zostaną powiadomione o udziale w badaniu i będą mogły z niego zrezygnować.
Meta często staje w obliczu zarzutów, że nie zrobiła wystarczająco dużo, aby powstrzymać oszustów wykorzystujących wizerunki znany osób, generowane przez sztuczną inteligencję, w celu nakłonienia użytkowników do przekazywania pieniędzy na nieistniejące programy inwestycyjne.
Czytaj też: UOKiK wszczął postępowanie ws. blokowania podglądów na Facebooku. Meta odpowiada
(MAC, 23.10.2024)