W Republice przybyło reklamodawców, ale jest ich mniej niż w stacji wPolsce24
Według Nielsen Media Republika we wrześniu miała średnio 4,66 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (screen: YouTube/Telewizja Republika)
W Republice we wrześniu emitowano spoty 56 reklamodawców. To o 10 więcej niż w sierpniu. W stacji zarządzanej przez Tomasza Sakiewicza reklamuje się jednak o wiele mniej firm niż w konkurencyjnym, ale o wiele tańszym pod względem reklamowym kanale wPolsce24 (Fratria) – wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis".
W stacji wPolsce24 we wrześniu kampanie wykupiło 109 reklamodawców, a w sierpniu – 59, gdy w miejscu kanału nadawała jeszcze Telewizja wPolsce.pl (niedostępna na MUX 8).
W Republice m.in. Perła, Polkomtel i Lidl
Republika i wPolsce24 są dostępne też naziemnie na ósmym multipleksie. Kanał wPolsce24 ruszył 2 września br.
Czytaj też: Republika testuje dłuższe wydania "Dzisiaj". Nakładają się na "Wiadomości" wPolsce24
We wrześniu spośród dużych reklamodawców w Republice byli obecni: producent produktów m.in. do gospodarstwa domowego i pielęgnacji ciała Reckitt, producent piwa Perła, Polkomtel, czyli operator sieci Plus, dyskont Lidl i producent samochodów Honda.
Natomiast w stacji wPolsce24 reklamowali się m.in. firma farmaceutyczna Aflofarm, sieć sklepów budowlanych Leroy Merlin, hipermarket Kaufland, producent m.in. artykułów do higieny Procter & Gamble, producent produktów spożywczych Dr Oettker i bank ING.
Według Nielsen Media Republika we wrześniu miała średnio 4,66 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ wobec zaledwie 0,11 proc. we wrześniu rok wcześniej, a wPolsce24 – 0,8 proc. (rok do roku wzrost z 0,04 proc., do 1 września w miejscu wPolsce24 nadawał kanał Telewizja wPolsce.pl).
Część firm wycofała się z Republiki
Reklamy w Republice i wPolsce24 sprzedaje Polsat Media. W październiku najdroższe spoty według cennika Republiki kosztują 23,3 tys. zł (do 26,4 tys. zł we wrześniu), a w stacji wPolsce24 – 2,2 tys. zł (do 1 tys. zł we wrześniu). W przypadku mniejszych stacji ważniejsza od sprzedaży cennikowej jest sprzedaż pakietowa, czyli obejmująca wiele stacji i różne grupy odbiorców.
Czytaj też: Jolanta Hajdasz prezeską Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich
Przypomnijmy, że część firm, np. Ikea czy mBank, wycofała się z Republiki po wypowiedziach na antenie publicysty Marka Króla, że imigrantom należy "założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada" oraz "tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie".
Reklamodawcy rezygnowali też z Republiki po tym, jak satyryk Jan Pietrzak 31 grudnia powiedział w Republice: "Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców i tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, zatrzymywać".
Czytaj też: „NIE” rok po roku straciło troje redaktorów naczelnych. Pismo dobija śmierć za śmiercią
(MNIE, 13.10.2024)