Sukcesy polskich agencji nie są przypadkowe. Relacja z festiwalu Golden Drum 2024
Wojciech Borowski i Bartosz Jeglejewski (fot. materiały prasowe)
Sukcesy polskich agencji na Golden Drum 2024 nie są przypadkowe. Poziom prac jest coraz wyższy i dotyczy całej branży - pisze dla Press.pl Bartosz Jeglejewski, dyrektor kreatywny McCann Poland, creative director of the Year Golden Drum.
Jeśli zapytasz, jaki jest najważniejszy festiwal reklamowy w Europie Środkowo-Wschodniej, usłyszysz jedną odpowiedź – Golden Drum. Właśnie zakończyła się jego 30. jubileuszowa edycja, która odbywała się w słoweńskim mieście Portoroż. O renomie festiwalu świadczy fakt, że zgłoszono prace aż z 32 krajów, a w konkursie startują najlepsze agencje z tak uznanych rynków jak Włochy. O pierwsze miejsce w rankingu rokrocznie walczą największe sieci reklamowe świata. Jakie miejsce w tej regionalnej układance zajmuje Polska?
Success Made in Poland
W tym roku, podobnie jak w poprzednim, wielkim zwycięzcą została agencja McCann Poland z projektem „Room for Everyone” dla Mastercard. Kampania, która święciła już swoje triumfy na festiwalu Cannes Lions, na Golden Drum zdobyła aż 15 nagród, w tym 2 Grand Prix i 3 złota.
McCann Poland zajął także 2. miejsce w rankingu najlepszych agencji, a McCann Worldgroup – 1. miejsce w rankingu najlepszych sieci reklamowych (po raz drugi z rzędu).
Inne nagrodzone agencje z Polski to 180heartbeats + Jung von Matt za projekty „Mrs. Renata” i „The End of Taxes” dla Betclic, Molecular Creative za projekt „Jazgot” dla mBanku, Havas Poland i Publicis Worldwide Poland za „Fishing For Data” dla BNP Paribas, Accenture Song Warsaw za „METSy The Doll” dla IT Girls Foundation, 2012 agency Warsaw za „AXE NOSE” dla Unilever. W jury znalazło się także dwóch polskich jurorów: Dawid Szczepaniak z VML oraz Grzegorz Kuźnik z MSL.
Walka o huby w Europie
Polska jest jednym z głównych graczy w regionie CEE. Trwa tu intensywna rywalizacja o pozycję regionalnego hubu. Pomaga w tym także kreatywna jakość. Dlatego tak ważne są sukcesy na Golden Drum, które zwiększają prestiż naszego rynku i przynoszą wymierne korzyści dla biznesu. Cieszę się, że odegraliśmy dużą rolę w promowaniu i wzmacnianiu pozycji Polski. Mocno kibicujemy innym polskim agencjom, bo to ważne dla całego naszego rynku. Poza tym – czuję dumę, że Polska osiąga tak wiele sukcesów.
Siła polskich insightów
Sukcesy polskich agencji nie są przypadkowe. Poziom prac jest coraz wyższy i dotyczy całej branży. Bardzo ważne są również lokalne insighty i szybkie reagowanie na to, co dzieje się wokół nas, co jest ważne dla ludzi w regionie. Udowadniają to zwycięskie prace, które mają potencjał, aby być zaadaptowane na inne rynki. Siła i wyjątkowość Golden Drum tkwią właśnie w lokalnych insightach, a słoweński festiwal, jak żaden inny konkurs, oddaje ducha i charakterystykę naszej części Europy.
Bartosz Jeglejewski
dyrektor kreatywny McCann Poland
creative director of the Year Golden Drum
(10.10.2024)