TikTok for You Summit CE za nami
Pełna relacja z TikTok for You Summit znajdzie się w najbliższym wydaniu magazynu "Press" (fot. materiały prasowe)
W czwartek na terenie warszawskiej cytadeli w Muzeum Historii Polski odbył się TikTok for You Summit Central Europe. Patronem wydarzenia był "Press".
Całodniowe wydarzenie TikToka zostało podzielone de facto na trzy części. W trzech salach muzeum odbywały się kursy i spotkania skierowane zarówno do influencerów, wydawców, jak i reklamodawców.
Wydarzenie ruszyło chwilę po 12 na głównej scenie muzeum. Po przywitaniu przez Rafała Drzewieckiego, country managera TikTok CE, setki gości mogły usłyszeć historię Michala Corcorana, managing partnera we Frankly. Corcoran zasłynął w branży marketingowej jako twórca strategii social mediów linii lotniczych Ryanair, która opierała się na wyśmiewaniu klientów sieci.
Corcoran w wystąpieniu wyjaśnił swoją filozofię, która w dużym stopniu opierała się na przekonaniu, że "każda firma zostanie kiedyś scancelowana w internecie". - I każda firma musi się z tym pogodzić.
Irlandczyk podkreślał, że budując obecność marki w social mediach, firmy powinny stawiać na bezpośredniość i uczłowieczenie swojej działalności. "Na TikToku musisz być szczery, a twoje treści muszą być powiązane z człowiekiem. Bez tego nie jesteś w stanie budować relacji ze swoimi fanami" - wyjaśniał.
(fot. materiały prasowe)
To podejście, w którym za kontem social mediów nie może stać bezosobowa spółka handlowa, a człowiek, wybrzmiewało również w następnych spotkaniach. Przedstawicielka TikToka Luciana Alvares podkreślała, że aż 73 proc. użytkowników platformy czuje większe przywiązanie do obserwowanych marek, niż na innych platformach.
W trakcie Publisher Summit, serii spotkań, które ruszyły w drugiej części wydarzenia, Erika Marzano z Deutsche Welle odpowiadająca za ponad 20 kont tiktokowych niemieckiego wydawcy, pokazywała przedstawicielom polskim mediów, jak prowadzić działania w social mediach. - Media nie prowadzą w internecie transmisji, naszym zadaniem jest prowadzenie dyskusji z odbiorcami, a nie przekazywanie suchych informacji, bez uczestnictwa w platformie - wyjaśniała.
Podobnie jak przy okazji zeszłorocznego wydarzenia TikTok for You Summit każdy ze specjalistów podkreślał, że najważniejsza na platformie pozostaje kreatywność. W rozmowie z "Presserwisem" Callum Smith, marketing strategy-creative TikTok, stwierdził, że jednym z najważniejszych zadań platformy jest zagwarantowanie użytkownikom przestrzeni do tworzenia radosnych i interesujących treści. - To najlepszy sposób, aby zapewnić naszej platformie dłuższy cykl życia - mówił.
- Mocą TikToka jest moc algorytmu, moc odkrywania i radości, która wzbogaca wszystko co robimy. Niezależnie, czy to rozrywka na wysokim poziomie, czy biznes, który chce stworzyć wyjątkową przestrzeń dla swoich fanów - powiedział Smith.
(fot. materiały prasowe)
TikTok for You Summit CE to największa w regionie konferencja o marketingu, reklamie i biznesie na TikToku.
Pełna relacja z TikTok for You Summit znajdzie się w najbliższym wydaniu magazynu "Press".
(KAP, 07.10.2024)