Michał Wigurski wybrany na wiceprezesa spółki GPW DAI
Dotychczas Michał Wigurski był oddelegowany z rady nadzorczej do pełnienia funkcji wiceprezesa spółki (fot. materiały prasowe)
Michał Wigurski został wiceprezesem spółki GPW DAI, odpowiadającej za platformę transakcyjną do dynamicznej podmiany reklam telewizyjnych.
W lipcu informowaliśmy, że Wigurski dołączył do rady nadzorczej spółki GPW DAI i jednocześnie został oddelegowany z rady do pełnienia funkcji wiceprezesa. Delegacja została przewidziana na trzy miesiące. Teraz rada nadzorcza wybrała go w ramach konkursu na wiceprezesa zarządu.
Michał Wigurski wcześniej był m.in. prokurentem GPW DAI. Kierował też np. Telemetrią Polska. Z kolei nad projektem DAI od GPW pracuje od kilku lat.
Prezesem GPW DAI pozostaje Paweł Laskowski. Z końcem maja funkcję wiceprezesa spółki przestał pełnić Maciej Stanecki (od stycznia 2016 do marca 2019 roku zasiadał w zarządzie TVP razem z Jackiem Kurskim).
Czytaj też: Marek Skawiński głównym ekonomistą XYZ
Przewodniczącym rady nadzorczej GPW DAI jest Jerzy Kalinowski, a członkami Ireneusz Piecuch, Aneta Ptak-Chmielewska i Michał Piątek.
Koszty działalności operacyjnej spółki w 2023 roku wyniosły 1,37 mln zł, a strata netto - 1,14 mln zł. Ze względu na możliwość utraty płynności finansowej jej właściciel, czyli Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, dokapitalizowała spółkę. W 2024 roku otrzymała ona środki z podniesienia kapitału w wysokości 1,7 mln zł.
GPW DAI została zarejestrowana pod koniec grudnia 2021 (początkowo jako Tanerstille Investmens), a pierwsze działania związane z prowadzeniem działalności operacyjnej rozpoczęła w marcu 2023 roku. Działalność dotyczącą DAI zaczęto bowiem przenosić z Giełdy Papierów Wartościowych właśnie do odrębnej spółki.
GPW prowadzi przegląd działalności swoich projektów, w tym GPW DAI, dlatego na razie nie udziela informacji, na jakim etapie jest to przedsięwzięcie. Z końcem 2023 roku GPW DAI zakończyła część badawczo-rozwojową projektu i opracowała prototyp Platformy TeO do podmiany reklam. W zeszłym roku spółka GPW DAI uruchomiła też testy komercyjne z partnerami (TVP i Polsatem), a także przeprowadziła pierwsze kampanie reklamowe, np. przy współpracy z Sigma Bis. Klientem była spółka PZU. W drugim kwartale 2024 roku miały zostać zakończone następne etapy prac przygotowawczych, związane m.in. z Platformą TeO.
Dzięki DAI (dynamic ad insertion) można w jednym czasie emitować różne reklamy dla różnych grup odbiorców telewizji. Reklamy są podmieniane widzom w czasie rzeczywistym, do poziomu konkretnego urządzenia.
(MNIE, 03.10.2024)