Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TikTok likwiduje aplikację TikTok Music po niewiele ponad roku istnienia

TikTok Music ma zostać zamknięty 28 listopada. Aplikację uruchomiono testowo w Brazylii i Indonezji 12 lipca 2023 roku (screen: YouTube/LatestLY)

ByteDance po niewiele ponad roku istnienia 28 listopada zamknie aplikację TikTok Music, która na rynku streamowania muzyki miała zdetronizować albo przynajmniej stanowić konkurencję dla Spotify, Amazon Music i Apple Music.

Usługa dostępna wyłącznie w ramach subskrypcji – która zawarła umowy z największymi wytwórniami płytowymi, takimi jak Universal Music Group, Warner Music Group i Sony Music – działała na początku testowo w takich krajach, jak: Indonezja, Brazylia, Australia, Singapur i Meksyk.

Czytaj też: TikTok przed sądem walczy o przetrwanie w USA

Spotify jest niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o serwisy muzyczne. Z informacji podawanych przez portal Statista wynika, że Szwedzi mają 31,7-procentowy udział w rynku (dane za trzeci kwartał 2023). Na drugim miejscu plasuje się chiński Tencent Music, a stawkę zamyka Apple Music. W pierwszej piątce mamy jeszcze Amazon Music oraz YouTube Music. TikTok już w 2019 roku testował usługę Resso. W 2023 roku zmieniono jej nazwę na TikTok Music i szumnie zapowiedziano, że powstała konkurencja dla Spotify, Apple Music i innych.

Subskrypcja TikTok Music kosztowała 3 dol. miesięcznie. Do 28 listopada można ubiegać się o zwroty pieniędzy za subskrypcje.

Czytaj też: Musk i jego X starają się o oddalenie pozwu Dona Lemona za zerwanie umowy

(MAC, 26.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.