Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 17, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marka Twitter/X od przejęcia firmy przez Muska straciła na wartości 88 proc.

Wynik indeksu siły marki X spadł o 12,7 punktu, do 56,9/100, "sygnalizując poważny kryzys reputacji, który marka stara się przezwyciężyć" (screen: YouTube/All-In Podcast)

Według wyceny opublikowanej przez platformę analityczną Brand Finance wartość marki platformy X obniżyła się do 673 mln dol. Oznacza to spadek o 88 proc. z 5,7 mld dol. To wartości marki, jaką miała jeszcze jako Twitter w październiku 2022 roku, gdy kupował ją za 44 mld dol. Elon Musk.

W rezultacie Brand Finance, po raz pierwszy od czasu umieszczenia w nim Twittera, skreślił platformę ze swojego rankingu wartości marki "Media 50". Wynik indeksu siły marki X spadł o 12,7 punktu, do 56,9/100, "sygnalizując poważny kryzys reputacji, który marka stara się przezwyciężyć".

Rebranding Twittera spowodował dramatyczny spadek

Pogorszenie koniunktury nie wynika tylko ze zmiany nazwy marki z Twittera na X, ale podkreśla obawy reklamodawców dotyczące moderowania treści. Obniżenie ratingu nastąpiło również po pozwie antymonopolowym Muska przeciwko Światowej Federacji Reklamodawców.

Czytaj też: Rupert Murdoch rozpoczął sądową walkę ze swoimi dziećmi o kształt sukcesji

"Kontrowersyjny rebranding Twittera spowodował dramatyczny i nagły spadek wartości i siły marki" – komentuje dyrektor zarządzający Brand Finance Richard Haigh, dodając: "Pospieszne porzucenie rozpoznawalnej na całym świecie nazwy, bez jasnego planu działania, miało katastrofalne konsekwencje, alienując kluczowych interesariuszy i niszcząc mocne strony marki. Znajduje to odzwierciedlenie w słabszych wynikach w zakresie wskaźników znajomości, reputacji i rekomendacji w badaniach Brand Finance".

Press

Wartość marki Twitter/X, od czasu przejęcia firmy przez Elona Muska, maleje z każdym rokiem (screen: Brandfinance.com)

Pierwsze miejsce w rankingu za rok 2024 zajęło Google z wyceną 333,4 mld dol., stając się najcenniejszą marką czwarty rok z rzędu. Na drugim miejscu znajduje się TikTok z 84,2 mld dol. Następne miejsca zajmują firmy koncernu Meta – Facebook z ok. 75,7 mld dol. oraz Instagram 70,4 mld dol. (najszybciej rozwijająca się marka medialna, wzrost o 48 proc.). Piąty jest Disney – 48,7 mld dol.

Wartość marki mierzy się na podstawie tego, jak bardzo klient jest jej świadomy. Może zostać policzona poprzez porównanie oczekiwanych przychodów markowego produktu z oczekiwanymi przychodami odpowiedniego niemarkowego produktu.

Czytaj też: Huw Edwards dostał sześć miesięcy. Wyrok dla gwiazdy BBC jednak w zawieszeniu

(MAC, 17.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.