Słuchalność Tok FM najniższa od pięciu lat. "Spadek zainteresowania polityką"
Słuchalność radia Tok FM rok do roku spadła z 2,9 proc. do 2,1 proc. (fot. materiały prasowe)
W najnowszej fali badania Radio Track słuchalność radia Tok FM spadła do 2,1 proc., najniższego poziomu od pięciu lat.
W okresie czerwiec-sierpień 2024 roku lider słuchalności – RMF FM – miał 28,8 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza spadek z 29,6 proc. w tych samych miesiącach rok wcześniej. Słuchalność Radia Zet wzrosła z 14,4 proc. do 15,1 proc.
Czytaj też: Tadeusz Sołtys i Kazimierz Gródek sami zdecydowali o odejściu z RMF FM. "To koniec epoki"
Program I Polskiego Radia zanotował spadek z 5,2 proc. do 4,8 proc., Program II z 0,6 proc. do 0,5 proc., a Polskie Radio 24 – z 1 proc. do 0,5 proc. Program III utrzymał wynik na zeszłorocznym poziomie 2,1 proc. Z kolei Radio Maryja miało 2 proc. (wzrost z 1,8 proc.).
Wśród rozgłośni ponadregionalnych prowadziło Radio Vox FM, którego udział wyniósł 3,2 proc. i był na identycznym poziomie jak rok temu. Za nim znalazło się Antyradio – 2,3 proc. (spadek z 2,4 proc.).
Słuchalność radia Tok FM spadła z 2,9 proc. do 2,1 proc. Po raz ostatni niższy wynik – 1,9 proc. – rozgłośnia zanotowała w okresie lipiec-wrzesień 2019 roku. Z kolei najlepszy rezultat osiągnęła ona jesienią 2022 roku (3,5 proc. w okresie wrzesień-listopad 2022 roku).
– Ostatnio wiele mediów obserwuje spadek zainteresowania odbiorców treściami politycznymi, co przekłada się ich wyniki. Również Tok FM jako stacja w formacie news&talk, w której dominują treści polityczne, odczuwa tę tendencję – przypomina Anna Marucha, dyrektorka komunikacji korporacyjnej Agory, właściciela Grupy Eurozet.
Czytaj też: Grupa Eurozet zmieniła Meloradio w młodzieżową stację. Energetyczna muzyka
– W tym konkretnym przypadku mówimy o wynikach słuchalności w okresie wakacyjnym, kiedy zawsze zainteresowanie bieżącą polityką i publicystyką spada, a dodatkowo tym razem rok do roku porównujemy się z wyjątkowym latem, na które przypadała burzliwa i niezwykle angażująca kampania wyborcza – dodaje Marucha.
Udział RMF Classic wyniósł 1,2 proc. (spadek z 1,4 proc.), Radio Wnet – 0,6 proc. (wzrost z 0,1 proc.), a Eski Rock – 0,5 proc. (0,4 proc. Muzo.fm rok temu).
Eska, najchętniej słuchana sieć radiowa, uzyskała 7,4 proc. udziału, czyli tak jak rok wcześniej.
Wyniki poprawiły: regionalne rozgłośnie publiczne z antenami miejskimi zrzeszone w Audytorium 17 – z 3,9 proc. do 4,9 proc. i RMF Maxx – z 3,5 proc. do 3,6 proc. Udział Eski2 wyniósł 1,4 proc., podczas gdy nadające na tych częstotliwościach rok wcześniej Radio SuperNova – 0,8 proc.
Czytaj też: Stacja wPolsce24 po tygodniu koryguje ramówkę. Program Jakubowskiej w nowym pasmie
Radio Plus miało 2,2 proc. udziału (2,2 proc. rok wcześniej), Radio Złote Przeboje – 2,1 proc. (spadek z 2,5 proc.), Radio Pogoda – 1,2 proc. (spadek z 1,4 proc.), Meloradio – 0,9 proc. (spadek z 1,2 proc.), Rock Radio – 0,5 proc. (0,5 proc.), a Chillizet – 0,2 proc. (0,2 proc.).
Badanie: Radio Track.
Czytaj też: W nowym "Press": Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam?
(KOZ, 10.09.2024)