Bez zmian w czołówce wydawców polskich portali horyzontalnych. WP liderem
Wśród polskich wydawców największą popularnością cieszyły się serwisy grupy WP (fot. Adam Warżawa/PAP)
Sierpień był trzecim miesiącem, w którym nie doszło do zmian w pierwszej trójce zestawienia wydawców portali horyzontalnych. Liderem wśród polskich wydawców jest Grupa Wirtualna Polska, za nią Grupa RAS Polska i Polsat-Interia.
Według badania Mediapanel PBI/Gemius w sierpniu wciąż najwięcej odwiedzających miały Grupa Google – 28,828 mln realnych użytkowników (w lipcu 28,661 mln RU) i Grupa Meta-Platforms - 25,899 mln RU (w lipcu 25,332 mln RU).
Czytaj też: Twitter to nie redakcja. „Stanowski nie zrobił żadnej prowokacji” – twierdzi Czuchnowski
Wśród polskich wydawców największą popularnością cieszyły się serwisy grupy WP (20,410 mln RU wobec 20,365 mln w lipcu). Druga w zestawieniu grupa RASP odnotowała 20,132 mln RU (w lipcu 19,898 mln), a trzecia Polsat-Interia 19,122 mln RU (lipiec – 18,814 mln).
Kolejny wydawca prasowy – Agora – zaliczył niewielki spadek. W sierpniu odnotowała 16,219 mln RU, a w lipcu 16,581 mln. Spadła też w zestawieniu o jedno miejsce i znajduje się na 9. pozycji. Wyprzedzają ją Allegro, WhatsApp i OLX. Spadek o jedno miejsce, na pozycję 11. zaliczyła także grupa Polska Press (sierpień – 14,899 mln RU, lipiec – 15,470 mln). Wyprzedzona została przez grupę Whaleco związaną m.in. z platformą sprzedażową Temu.
W drugiej dziesiątce znalazły się m.in. TVN WBD (14. miejsce – 12,895 mln RU, w lipcu 12,912 mln) i ZPR Media (spadek z 16. na 17. miejsce – 11,825 mln, w lipcu 12,432 mln RU). Poza pierwszą dwudziestką znalazły się DGP Infor (w lipcu 18. miejsce – 11,072 mln RU) i Burda Media Polska (w lipcu 20. miejsce – 10,713 mln RU).
Czytaj też: "Internetem nie zamachasz". Rozmowa z Bartkiem Chacińskim, wicenaczelnym "Polityki"
Zdecydowanie korzystniej dla wydawców portali informacyjnych wypadło zestawienie użytkowników urządzeń mobilnych. Tu w zestawieniu 20 najpopularniejszych znalazło się dziewięciu wydawców: RAS Polska, WP, Polsat-Interia, Agora, Polska Press, TVN WBD, ZPR Media, DGP Infor i PTWP.
W sierpniu liczba internautów wyniosła 29,6 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,3 mln osób.
Z zestawienia wynika, że w sierpniu polscy internauci chętniej robili zakupy niż czytali wiadomości (screen: Gemius/PBI)
Udostępnione podsumowania obejmują wyniki bez uwzględnienia stosowanych przez wydawców mechanizmów autopromocyjnych, czyli np. mechanizmu "swipe–back" lub przenoszenia użytkownika po wylogowaniu z poczty na stronę inną niż strona logowania.
Czytaj też: W nowym "Press": Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam?
(PAR, 14.09.2024)