Marketerzy będą rezygnować z reklam w serwisie X. Raport "Media Reactions 2024"
Pełny raport "Media Reactions 2024" jest dostępny na stronie Kantar.com/mediareactions (fot. materiały prasowe)
Kantar opublikował kolejną odsłonę raportu "Media Reactions" opartego na badaniu, w którym udział wzięło ok. 18 tys. konsumentów z 27 krajów oraz ponad tysiąc menedżerów marketingu.
Z badania "Media Reactions 2024" wynika, że 26 proc. marketerów deklaruje zmniejszenie w 2025 roku wydatków na reklamę w serwisie X. Żadna z innych platform reklamowych nie musi spodziewać się aż takiego zmniejszenia wpływów, jak serwis Elona Muska. Zaufanie marketerów do X spadło z 22 proc. w 2022 roku do 12 proc. w 2024 roku. Tylko 4 proc. marketerów uważa, że reklamy zamieszczane w tym serwisie zapewniają ich markom bezpieczeństwo. Liderem pod tym względem jest Google – 39 proc. badanych uważa, że marki są tam bezpieczne.
Czytaj też: Amerykańscy wyborcy celem chińskiej dezinformacji w social mediach
Za najbardziej innowacyjną platformę reklamową marketerzy uznają TikTok. Z kolei reklamy na platformie Amazon są postrzegane przez nich jako najbardziej trafne i przydatne, natomiast YouTube i Instagram to ulubione marki cyfrowe marketerów.
Z kolei klienci przepytani przez Kantar najbardziej preferują reklamy w punktach sprzedaży (POS), a następnie reklamy kinowe i sponsoring wydarzeń. W sumie jednak gotowość konsumentów na oglądanie i słuchanie reklam w ostatnich latach wzrosła. Obecnie prawie połowa konsumentów (47 proc.) jest otwarta na reklamy, podczas gdy w 2020 roku odsetek takich osób wynosił 24 proc.
Konsumenci nie są natomiast przekonani do reklam generowanych przez sztuczną inteligencję. Aż 41 proc. stwierdza, że im one przeszkadzają.
Czytaj też: Elon Musk nie odpuszcza walki przeciwko uściśleniu moderacji treści. Choć reklamodawcy odpływają
(KAP, 08.09.2024)