Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 08, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marketerzy będą rezygnować z reklam w serwisie X. Raport "Media Reactions 2024"

Pełny raport "Media Reactions 2024" jest dostępny na stronie Kantar.com/mediareactions (fot. materiały prasowe)

Kantar opublikował kolejną odsłonę raportu "Media Reactions" opartego na badaniu, w którym udział wzięło ok. 18 tys. konsumentów z 27 krajów oraz ponad tysiąc menedżerów marketingu.

Z badania "Media Reactions 2024" wynika, że 26 proc. marketerów deklaruje zmniejszenie w 2025 roku wydatków na reklamę w serwisie X. Żadna z innych platform reklamowych nie musi spodziewać się aż takiego zmniejszenia wpływów, jak serwis Elona Muska. Zaufanie marketerów do X spadło z 22 proc. w 2022 roku do 12 proc. w 2024 roku. Tylko 4 proc. marketerów uważa, że reklamy zamieszczane w tym serwisie zapewniają ich markom bezpieczeństwo. Liderem pod tym względem jest Google – 39 proc. badanych uważa, że marki są tam bezpieczne.

Czytaj też: Amerykańscy wyborcy celem chińskiej dezinformacji w social mediach

Za najbardziej innowacyjną platformę reklamową marketerzy uznają TikTok. Z kolei reklamy na platformie Amazon są postrzegane przez nich jako najbardziej trafne i przydatne, natomiast YouTube i Instagram to ulubione marki cyfrowe marketerów.

Z kolei klienci przepytani przez Kantar najbardziej preferują reklamy w punktach sprzedaży (POS), a następnie reklamy kinowe i sponsoring wydarzeń. W sumie jednak gotowość konsumentów na oglądanie i słuchanie reklam w ostatnich latach wzrosła. Obecnie prawie połowa konsumentów (47 proc.) jest otwarta na reklamy, podczas gdy w 2020 roku odsetek takich osób wynosił 24 proc.

Konsumenci nie są natomiast przekonani do reklam generowanych przez sztuczną inteligencję. Aż 41 proc. stwierdza, że im one przeszkadzają.

Czytaj też: Elon Musk nie odpuszcza walki przeciwko uściśleniu moderacji treści. Choć reklamodawcy odpływają

(KAP, 08.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.