Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Masz już "Presserwis"? Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Masz już "Presserwis"? Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Masz już "Presserwis"? Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 08, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marketerzy będą rezygnować z reklam w serwisie X. Raport "Media Reactions 2024"

Pełny raport "Media Reactions 2024" jest dostępny na stronie Kantar.com/mediareactions (fot. materiały prasowe)

Kantar opublikował kolejną odsłonę raportu "Media Reactions" opartego na badaniu, w którym udział wzięło ok. 18 tys. konsumentów z 27 krajów oraz ponad tysiąc menedżerów marketingu.

Z badania "Media Reactions 2024" wynika, że 26 proc. marketerów deklaruje zmniejszenie w 2025 roku wydatków na reklamę w serwisie X. Żadna z innych platform reklamowych nie musi spodziewać się aż takiego zmniejszenia wpływów, jak serwis Elona Muska. Zaufanie marketerów do X spadło z 22 proc. w 2022 roku do 12 proc. w 2024 roku. Tylko 4 proc. marketerów uważa, że reklamy zamieszczane w tym serwisie zapewniają ich markom bezpieczeństwo. Liderem pod tym względem jest Google – 39 proc. badanych uważa, że marki są tam bezpieczne.

Czytaj też: Amerykańscy wyborcy celem chińskiej dezinformacji w social mediach

Za najbardziej innowacyjną platformę reklamową marketerzy uznają TikTok. Z kolei reklamy na platformie Amazon są postrzegane przez nich jako najbardziej trafne i przydatne, natomiast YouTube i Instagram to ulubione marki cyfrowe marketerów.

Z kolei klienci przepytani przez Kantar najbardziej preferują reklamy w punktach sprzedaży (POS), a następnie reklamy kinowe i sponsoring wydarzeń. W sumie jednak gotowość konsumentów na oglądanie i słuchanie reklam w ostatnich latach wzrosła. Obecnie prawie połowa konsumentów (47 proc.) jest otwarta na reklamy, podczas gdy w 2020 roku odsetek takich osób wynosił 24 proc.

Konsumenci nie są natomiast przekonani do reklam generowanych przez sztuczną inteligencję. Aż 41 proc. stwierdza, że im one przeszkadzają.

Czytaj też: Elon Musk nie odpuszcza walki przeciwko uściśleniu moderacji treści. Choć reklamodawcy odpływają

(KAP, 08.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.