Ocena nowych "Wiadomości" wPolsce24. Na razie nie są tak agresywne  |  Widownia "Halo tu Polsat"  |  Izabela Janachowska bez programu  |  Wicenaczelna w projekcie Grzegorza Nawackiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Ocena nowych "Wiadomości" wPolsce24. Na razie nie są tak agresywne  |  Widownia "Halo tu Polsat"  |  Izabela Janachowska bez programu  |  Wicenaczelna w projekcie Grzegorza Nawackiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Ocena nowych "Wiadomości" wPolsce24. Na razie nie są tak agresywne  |  Widownia "Halo tu Polsat"  |  Izabela Janachowska bez programu  |  Wicenaczelna w projekcie Grzegorza Nawackiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: MAGAZYN PRESS

Dodano: Wrzesień 03, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Debata „Press”. ESG 2025: ważna cezura dla odpowiedzialnych firm

Uczestnicy debaty (od lewej): Agnieszka Olbrot, „Press” (prowadząca); Monika Kulik, ekspertka ds. komunikacji i CSR w Orange Polska, członkini zarządu Forum odpowiedzialnego Biznesu; Karolina Staszkiewicz, menedżerka ds. zrównoważonego rozwoju STU Ergo Hestia; Stanisław Barański, dyrektor biura zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej w Orlenie; Aleksandra Lisowska, strateżka komunikacji korporacyjnej i ESG w Garden of Words Group; Justyna Lach, dyrektorka działu marketingu Yes Biżuteria

Unijne regulacje dotyczące odpowiedzialności firm i raportowania pozafinansowego sprawiają, że biznes musi zmienić sposób komunikowania się z otoczeniem – mówili uczestnicy debaty „ESG 2025: ważna cezura dla odpowiedzialnych firm” zorganizowanej przez redakcję magazynu „Press”.

W przyszłym roku ok. 150 spółek z polskiego rynku kontrolowanego opublikuje pierwsze obowiązkowe raporty pozafinansowe przygotowane według nowych przepisów Unii Europejskiej. Oznacza to dla wielu firm istotną zmianę w sposobie zbierania i agregowania danych dot. ich wpływu na otoczenie (społeczne i środowiskowe) oraz sposobu zarządzania, ale nie tylko. Jak wskazywała podczas debaty Monika Kulik, ekspertka ds. komunikacji i CSR w Orange Polska, członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, unijne dyrektywy z obszaru ESG (enviromental, social, corporace government) nie tylko zmieniają sposób pokazywania wpływu firmy, ale przede wszystkim zarządzania nim: przedsiębiorstwa muszą określić ryzyka w swojej działalności, ale też szansy, a także włączyć troskę o wpływ w strategię rozwoju, tak by był to rozwój zrównoważony.

Uczestnicy debaty zgodnie wskazywali, że najmocniej uregulowanym dyrektywami obszarem ESG jest wpływ na środowisko naturalne. Unijne przepisy pośrednio wpływają m.in. na język komunikacji: słowa takie, jak „zielony”, „ekologiczny”, „zeroemisyjny” muszą mieć pokrycie w faktach – ich nadużywanie będzie pociągać za sobą kary, w tym dotkliwe finansowe. Ma to ograniczyć greenwashing. Podobny los czeka też inne -washingi, np. w obszarze społecznym (nieuzasadnione komunikowanie, że w firmie panuje równouprawnienie, inkluzywność itp.). – Nie będzie już miejsca na przesadne obietnice, które nie mają pokrycia ani w faktach, ani w danych, ani w wiarygodnych certyfikatach albo dotyczą tylko wycinka z cyklu życia produktu – mówiła Aleksandra Lisowska, strateżka komunikacji korporacyjnej i ESG w Garden of Words Group.

Zmiany następujące w efekcie dyrektyw dot. raportowania, antygreenwashingu i innych są kolejnym etapem wdrażania idei zrównoważonego rozwoju w europejskim biznesie. Idea ta już teraz znacząco zmienia podejście inwestorów do podmiotów ubiegających się np. o kredyty czy dofinansowanie za pośrednictwem giełdy. Jak mówił Stanisław Barański, dyrektor biura zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej w Orlenie, widać to po pytaniach od instytucji finansowych, od agencji ratingowych, od podmiotów zainteresowanych nawiązaniem współpracy.

Wpływ na bardziej odpowiedzialny rozwój biznesu mogą mieć również konsumenci, dla których coraz większe znaczenie mają zarówno ekologia, jak i wartości społeczne, takie jak równość bez względu na płeć, pochodzenie czy orientację i oczekują od biznesu ich poszanowania. Choć, jak zwracała uwagę Justyna Lach, dyrektorka działu marketingu Yes Biżuteria, nie dla wszystkich są to wartości bezwzględne i wobec niektórych społeczeństwo jest wciąż podzielone.

Rok 2025 to dla wielu firm przejście od dobrowolności do obowiązku, jeśli chodzi o odpowiedzialne podejście do trzech obszarów ESG. I choć, jak przypomniała Karolina Staszkiewicz, menedżerka ds. zrównoważonego rozwoju STU Ergo Hestia, jest jeszcze wiele firm, które nie mają aspektów ESG w swojej strategii biznesowej, coraz więcej z nich to zmienia i czyni z nich cele strategiczne.

Skrót debaty znaleźć można we wrześniowo-październikowym wydaniu „Press”. Pełny zapis wideo obejrzeć można na Press.pl.

Nagranie debaty odbyło się w studiu produkcyjnym Time.

(CP, 03.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.