Serwisy Biełsatu w niepełnej wersji  |  Wypłaty pracowników państwowych rozgłośni  |  Stowarzyszenie Producentów Reklamowych z własnym konkursem  |  Orle Pióro tworzy  |  Spółka Grupy Polsat Plus zwiększyła zysk  |  Strony rządowe i samorządowe bez Google Analytics  |  Serial "Chłopaki do wzięcia" znika z Polsatu  |  Program "Galileo" w TV 4  |  Media Management Europe ze spadkiem zysku  |  Widownia Świętokrzyskiej Gali Kabaretowej Polsatu  |  Program kulinarno-podróżniczy nowością Telewizji WP  |  Naziemna Antena HD z kontynuacją magazynu  |  Serial "Dzielnica strachu" w Puls 2  |  Streetcom  |  Brand New Attitude autorem  |  Dyrektor public affairs w Coca-Cola Polska  |  Partner of Promotion prowadzi działania  |  Twórca Telegrama w areszcie przedłużonym o 96 godzin  |  Ósma dziennikarka aresztowana w Wenezueli po kwestionowanych wyborach prezydenckich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Serwisy Biełsatu w niepełnej wersji  |  Wypłaty pracowników państwowych rozgłośni  |  Stowarzyszenie Producentów Reklamowych z własnym konkursem  |  Orle Pióro tworzy  |  Spółka Grupy Polsat Plus zwiększyła zysk  |  Strony rządowe i samorządowe bez Google Analytics  |  Serial "Chłopaki do wzięcia" znika z Polsatu  |  Program "Galileo" w TV 4  |  Media Management Europe ze spadkiem zysku  |  Widownia Świętokrzyskiej Gali Kabaretowej Polsatu  |  Program kulinarno-podróżniczy nowością Telewizji WP  |  Naziemna Antena HD z kontynuacją magazynu  |  Serial "Dzielnica strachu" w Puls 2  |  Streetcom  |  Brand New Attitude autorem  |  Dyrektor public affairs w Coca-Cola Polska  |  Partner of Promotion prowadzi działania  |  Twórca Telegrama w areszcie przedłużonym o 96 godzin  |  Ósma dziennikarka aresztowana w Wenezueli po kwestionowanych wyborach prezydenckich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Serwisy Biełsatu w niepełnej wersji  |  Wypłaty pracowników państwowych rozgłośni  |  Stowarzyszenie Producentów Reklamowych z własnym konkursem  |  Orle Pióro tworzy  |  Spółka Grupy Polsat Plus zwiększyła zysk  |  Strony rządowe i samorządowe bez Google Analytics  |  Serial "Chłopaki do wzięcia" znika z Polsatu  |  Program "Galileo" w TV 4  |  Media Management Europe ze spadkiem zysku  |  Widownia Świętokrzyskiej Gali Kabaretowej Polsatu  |  Program kulinarno-podróżniczy nowością Telewizji WP  |  Naziemna Antena HD z kontynuacją magazynu  |  Serial "Dzielnica strachu" w Puls 2  |  Streetcom  |  Brand New Attitude autorem  |  Dyrektor public affairs w Coca-Cola Polska  |  Partner of Promotion prowadzi działania  |  Twórca Telegrama w areszcie przedłużonym o 96 godzin  |  Ósma dziennikarka aresztowana w Wenezueli po kwestionowanych wyborach prezydenckich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 27, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Canal+ żąda 57 mln euro od TF1 za używanie znaku "+". Zarzuca nieuczciwą konkurencję

W przeszłości Canal+ już protestował przeciwko używaniu plusa przez konkurencję, ale bez powodzenia (screen: YouTube/CANAL+)

Francuska płatna telewizja Canal+ pozywa TF1 do sądu w związku z używaniem znaku "+" w jego platformie streamingowej TF1+.

Canal+ zarzuca TF1 nieuczciwą konkurencję poprzez używanie znaku plusa kojarzonego z historyczną nazwą. Spółka należąca do koncernu Vivendi potępia także "atak na reputację marki »+«", który zarejestrowała w 2009 roku, kiedy TF1 zgłosiła swój własny w 2023 roku.

Canal+ czuje się pokrzywdzony używaniem znaku "+"

Według raportu serwisu L’Informé telewizja kodowana żąda od swojego rywala odszkodowania w wysokości 57 mln euro. Ewentualna batalia prawna potrwa najprawdopodobniej przez co najmniej kilka miesięcy.

Czytaj też: Do TVP wracają mecze Ligi Mistrzów UEFA. Sublicencja od Canal+ Polska

Serwis zaznacza, że również M6 mogłaby trafić przed sąd. Na razie jej platforma M6+ – uruchomiona w maju 2024 – nie doczekała się jeszcze wezwania, ale nie jest wykluczone, że Canal+ podejmie działania przeciwko kolejnemu podmiotowi.

To nie pierwszy raz, kiedy Canal+ czuje się pokrzywdzony użyciem "+" przez inną grupę. W 2019 roku złożył skargę przeciwko Disney+ do Krajowego Instytutu Własności Intelektualnej (INPI), który we Francji wydaje znaki towarowe, patenty, modele i projekty.

Instytut stwierdził wtedy, że pomimo podobieństwa usług oferowanych przez obie strony, symbol "+" wskazywał jedynie na lepszą jakość produktów i usług i nie powodował zamieszania wśród konsumentów.

Czytaj też: Maciej Kurzajewski dołącza do Polsat Sport. Poprowadzi programy o Igrzyskach Paralimpijskich Paryż 2024

(MAC, 27.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.