TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Sierpień 18, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SAG-AFTRA zapewnia aktorom zarobki za wykorzystywanie ich głosów przez AI

„Na mocy umowy, aktor może ustalić cenę, za którą reklamodawca może cyfrowo naśladować jego głos. Pod warunkiem, że wynosi ona co najmniej minimalne wynagrodzenie SAG-AFTRA za reklamy audio" (fot. Wikimedia Commons/Jaguirre2192)

Związek hollywoodzkich aktorów SAG-AFTRA ogłosił umowę z firmą Narrativ, pośredniczącą pomiędzy nim a branżą reklamową. Chodzi o umożliwienie aktorom sprzedawanie reklamodawcom praw do replikowania ich głosów za pomocą sztucznej inteligencji.

Agencja Reutera podaje, że aktorzy chcą się zabezpieczyć przed kradzieżą ich wizerunków przez AI i niekontrolowanym wykorzystaniem ich głosów. Chcą też zapewnić sobie dochody z tej technologii.

„Bezpieczna opcja dla zainteresowanych aktorów”

„Na mocy umowy, aktor może ustalić cenę, za którą reklamodawca może cyfrowo naśladować jego głos. Pod warunkiem, że wynosi ona co najmniej minimalne wynagrodzenie SAG-AFTRA za reklamy audio. Marki muszą uzyskać zgodę wykonawców na każdą reklamę, która wykorzystuje cyfrową wersję głosu” – przekazał Reuters.

Czytaj też: Kim Dotcom – "największy internetowy pirat" – po 12 latach ma być poddany ekstradycji do USA

„Nie wszyscy członkowie będą zainteresowani korzystaniem z możliwości, jakie może oferować licencjonowanie ich cyfrowego naśladowania głosu i to jest zrozumiałe. Ale dla tych, którzy będą zainteresowani, będzie teraz bezpieczna opcja” – oświadczył przedstawiciel SAG-AFTRA, Duncan Crabtree-Ireland.

Aktorka Scarlett Johansson zwróciła uwagę na zagrożenia na początku tego roku, kiedy zarzuciła OpenAI kopiowanie jej głosu na potrzeby konwersacyjnego systemu sztucznej inteligencji.

Aktorzy głosowi w grach wideo i wykonawcy motion-capture ogłosili w zeszłym miesiącu strajk w związku z nieudanymi negocjacjami dotyczącymi umów o pracę skupiającymi się na ochronie pracowników związanej ze sztuczną inteligencją.

Czytaj też: Rosyjscy hakerzy prowadzą globalną kampanię phisingową przeciwko krytykom Kremla

(MAC, 18.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.