Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 17, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska, RAS Polska i Polsat Interia to czołówka portali horyzontalnych

Polscy internauci nadal najchętniej odwiedzają domeny z grup Google i Meta (fot. Unsplash.com/Leon Seibert)

Grupa Wirtualna Polska już drugi miesiąc jest liderem zestawienia wydawców portali horyzontalnych. W lipcu nie zmieniło się nic również na drugiej i trzeciej pozycji, zajmowanych przez RAS Polska i Polsat Interię.

Według badania Mediapanel PBI/Gemius polscy internauci najczęściej odwiedzają domeny należące do grupy Google (28,661 mln RU) i do grupy Meta (25,332 mln RU). Najpopularniejszym polskim wydawcą serwisów horyzontalnych drugi miesiąc z rzędu pozostaje Wirtualna Polska (20,365 mln RU). Za nią jest grupa RAS Polska (19,898 mln RU) i Polsat Interia (18,814 mln RU).

Czytaj też: Samotni mali wydawcy w sporach z big techami są z góry przegrani

Kolejny wydawca prasowy, Agora (16,581 mln RU), znalazł się dopiero na ósmym miejscu zestawienia, poprzedzony przez Allegro i OLX. Pierwszą dziesiątkę zamyka Grupa Polska Press (15,470 mln RU), przedostatnia jest grupa WhatsApp.

W kolejnej dziesiątce znalazły się m.in. TVN WBD (14. miejsce – 12,912 mln RU), ZPR Media (16. miejsce – 12,432 mln RU), DGP Infor (18. miejsce – 11,072 mln RU) i Burda Media Polska (20. miejsce – 10,713 mln RU).

W lipcu liczba internautów wyniosła 29,7 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,1 mln osób.

Począwszy od wyników za lipiec 2024, nastąpił powrót do publikacji rankingów domen oraz zestawień tematycznych i funkcjonalnych. Udostępnione podsumowania obejmują wyniki bez uwzględnienia stosowanych przez wydawców mechanizmów autopromocyjnych, czyli np. mechanizmu „swipe–back” lub przenoszenia użytkownika po wylogowaniu z poczty na stronę inną niż strona logowania.

Czytaj też: Google niezgodnie z prawem utrzymuje monopol swojej wyszukiwarki. Sąd w USA orzekł

(PAR, 17.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.