Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 09, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Samotni mali wydawcy w sporach z big techami są z góry przegrani

Lokalni wydawcy tłumaczą, że oni już działają przede wszystkim w środowisku cyfrowym (fot. Wikimedia Commons)

Stowarzyszenie Mediów Lokalnych opublikowało swoje stanowisko w sprawie implementacji dyrektywy unijnej o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Lokalni wydawcy przypominają, że w starciu z big techami interesy wielkich i małych wydawców mogą być rozbieżne.

W opublikowanym na stronach Stowarzyszenia stanowisku SML pyta o przyszły podział środków, jakie big techy mają wpłacać wydawcom za wykorzystywanie ich treści. "Zbliżamy się do kluczowego momentu: negocjacji z globalnymi gigantami technologicznymi. Wiemy, że już teraz brakuje jedności wśród największych graczy na rynku, czyli tzw. Big Six (Agora, Ringier Axel Springer Polska, Gremi Media, Interia, Wirtualna Polska, ZPR Media i TVN WBD - przyp. red.) oraz lokalnych wydawców. Ci drudzy, zrzeszeni w dwóch stowarzyszeniach, SGL i SML, mogą mieć rozbieżne interesy wynikające z ich różnych modeli biznesowych" - napisano w oświadczeniu.

Jak zauważają wydawcy zrzeszeni w SML, najwięksi polscy wydawcy wciąż koncentrują się na prasie drukowanej. Dla nich kluczowe jest uzyskanie środków na modernizację i adaptację do nowych realiów cyfrowych. Nowe regulacje mogą postrzegać jako szansę na nadrobienie zaległości technologicznych.

Lokalni wydawcy tłumaczą, że oni już działają przede wszystkim w środowisku cyfrowym. Dla nich kluczowe jest szybkie uzyskanie wsparcia, które pozwoli im konkurować z gigantami i uzyskać środki od wielkich platform na rozwój. Wydawcy wskazują też, że dla lokalnych mediów ewentualne długotrwałe spory z wielkimi platformami są z góry przegrane, bo na procesy sądowe mogą pozwolić sobie jedynie najwięksi wydawcy.

"Jeśli uda nam się współpracować i dążyć do wspólnego celu, możemy zapewnić stabilność i rozwój dla całego sektora wydawniczego w Polsce. Wierzymy, że nadchodzące miesiące przyniosą rozwiązania, które pozwolą nam wykorzystać pełny potencjał nowej ustawy" - podsumowują członkowie SML.

(PAR, 09.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.