Program Romana Czejarka w TVP Info  |  Energa Obrót wybierze agencję  |  Polska spółka A+E Networks zwiększyła zysk  |  Drugi sezon serialu „Krucjata” w TVP 2  |  Zestawienie wydawców portali horyzontalnych – WP, RASP, Polsat Interia  |  Onet rusza z nowym formatem  |  Zwycięzca Biegu Katorżnika w kategorii dziennikarzy  |  Województwo Wielkopolskie szuka  |  Brief me nową agencją  |  Rzecznik prasowy DB Cargo Polska  |  Platige Image zaprezentowała zwiastun CGI  |  Murdoch rozważa sprzedaż australijskiej spółki Foxtel  |  Platforma X na 10 dni zablokowana w Wenezueli przez prezydenta Maduro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Romana Czejarka w TVP Info  |  Energa Obrót wybierze agencję  |  Polska spółka A+E Networks zwiększyła zysk  |  Drugi sezon serialu „Krucjata” w TVP 2  |  Zestawienie wydawców portali horyzontalnych – WP, RASP, Polsat Interia  |  Onet rusza z nowym formatem  |  Zwycięzca Biegu Katorżnika w kategorii dziennikarzy  |  Województwo Wielkopolskie szuka  |  Brief me nową agencją  |  Rzecznik prasowy DB Cargo Polska  |  Platige Image zaprezentowała zwiastun CGI  |  Murdoch rozważa sprzedaż australijskiej spółki Foxtel  |  Platforma X na 10 dni zablokowana w Wenezueli przez prezydenta Maduro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Romana Czejarka w TVP Info  |  Energa Obrót wybierze agencję  |  Polska spółka A+E Networks zwiększyła zysk  |  Drugi sezon serialu „Krucjata” w TVP 2  |  Zestawienie wydawców portali horyzontalnych – WP, RASP, Polsat Interia  |  Onet rusza z nowym formatem  |  Zwycięzca Biegu Katorżnika w kategorii dziennikarzy  |  Województwo Wielkopolskie szuka  |  Brief me nową agencją  |  Rzecznik prasowy DB Cargo Polska  |  Platige Image zaprezentowała zwiastun CGI  |  Murdoch rozważa sprzedaż australijskiej spółki Foxtel  |  Platforma X na 10 dni zablokowana w Wenezueli przez prezydenta Maduro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: film

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 12, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Disney wyda 5 mld dol. na produkcje w krajach EMEA i Wielkiej Brytanii

Sukces finansowy „Deadpool i Wolverine" zachęca Disneya do dalszych inwestycji (screen: YouTube/Marvel Entertainment)

Disney w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza wydać 5 mld dol. w regionie EMEA (w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie) i w Wielkiej Brytanii na produkcję filmów, seriali i programów telewizyjnych. Po 1 mld dol. rocznie.

Kwota zostanie również przeznaczona na Disney+, National Geographic i inne produkcje. Na decyzję wpływ mają sukcesy finansowe produkcji "Inside Out 2", który zarobił ok. 1,6 mld dol., oraz "Deadpool i Wolverine" – ok. 900 mln dol.

"Znów jesteśmy na dobrej drodze"

O planach, jako pierwszy, poinformował Financial Times, powołując się na szefa firmy na Europę, Jana Koeppena (centrala w Londynie): "Czujemy, że znów jesteśmy na dobrej drodze".

Czytaj też: Paramount zwolni 2 tys. pracowników w ramach przygotowań do fuzji ze Skydance Media

Jak wynika ze strony internetowej firmy, działalność Disneya w regionie EMEA obejmuje pod względem handlowym i operacyjnym ponad 130 rynków. Oferta firmy w regionie obejmuje Disney+, filmy, telewizję, licencjonowanie treści i lokalne produkcje oryginalne.

Wydatki nie wzrosną jednak znacząco w porównaniu z ostatnimi pięcioma latami. W czerwcu Koeppen ujawnił, że Disney wydał w ciągu ostatnich pięciu lat ok. 3,5 mld funtów (4,5 mld dol.) na produkcję w samej Wielkiej Brytanii.

Czytaj też: BBC żąda zwrotu 200 tys. funtów pensji od skompromitowanego Huw Edwardsa

(MAC, 12.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.