Biuro reklamy Polsat Media w 2023 z nieznacznym wzrostem przychodów. 153,2 mln zł zysku netto
Udziałowcami Polsat Media są Telewizja Polsat i Cyfrowy Polsat (screen: Polsatmedia.pl)
Biuro reklamy Polsat Media w 2023 roku miało 271,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 153,2 mln zł zysku netto.
Jak wynika ze sprawozdania przesłanego do Krajowego Rejestru Sądowego, w porównaniu z 2022 rokiem przychody Polsat Media wzrosły o 2,4 proc.
Dane za 2023 obejmują okres od 2 stycznia do 31 grudnia 2023 roku, gdyż 2 stycznia zostało zarejestrowane przekształcenie spółki z Polsat Media Biuro Reklamy Sp. z o.o. Sp. k. w spółkę Polsat Media Sp. z o.o. Tylko w dniu 1 stycznia 2023 zanotowano 535 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 310 tys. zł zysku.
Przychody inwestycyjne w okresie od 2 stycznia do 31 grudnia 2023 wyniosły 14,2 mln zł i były o 104,8 proc. wyższe niż w 2022 roku. "Wzrost przychodów inwestycyjnych wynikał głównie ze wzrostu przychodów z tytułu odsetek od środków na rachunkach bankowych i lokatach" - podano w sprawozdaniu.
Czytaj też: Dariusz Szpakowski zabrał głos w sprawie zawieszenia Przemysława Babiarza
Koszty operacyjne spółki zwiększyły się o 12,7 proc. - do 84,5 mln zł. "Najistotniejszymi pozycjami kosztów operacyjnych w 2023 roku były koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników oraz dystrybucji i marketingu, które stanowiły łącznie 74,8 proc. kosztów operacyjnych ogółem" - podano.
Na wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników spółka Polsat Media wydała o 6,8 proc. więcej niż w 2022 - 36,8 mln zł. Zatrudniano średnio 244 osoby (bez zmian).
Spółka miała 153,2 mln zł zysku, stanowiącego zwiększenie aktywów netto należnych wspólnikom (3,4 proc. mniej). Zysk przeznaczono na dywidendę.
Udziałowcami Polsat Media są Telewizja Polsat i Cyfrowy Polsat. Polsat Media obsługuje reklamowo kanały Polsatu, ale też m.in. stacje Telewizji Puls, Viasat World, Polcast Italia i A+E Networks. Sprzedaje również reklamy w internecie.
(MNIE, 01.08.2024)