Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 24, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google poprawia wyniki. Kwartalne przychody wyniosły prawie 85 mld dol.

"Nadal angażujemy się w tworzenie potencjału inwestycyjnego dzięki ciągłym pracom nad trwałą przebudową naszej bazy kosztowej " – napisał w oświadczeniu CEO Google, Sundar Pichai (fot. Wikimedia Commons/European Union)

Spółka Alphabet Google ogłosiła wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku. Przychody wyniosły 84,72 mld dol., co w ujęciu rocznym oznacza wzrost o 14 proc. – z 74,6 mld dol. Przy dochodzie operacyjnym na poziomie 27,43 mld dol. i dochodzie netto w wysokości 23,62 mld dol. (w porównaniu z 18,37 mld dol. rok wcześniej).

Dla porównania, Alphabet w zeszłym kwartale odnotował 80,5mld dol. przychodów i 23,66 mld dol. zysku netto.

"Tworzenie potencjału inwestycyjnego"

Dobre wyniki w ostatnim kwartale podkreślają rozwój wyszukiwarki internetowej i dynamikę działań w chmurze. Firma stawia też na progres w dziedzinie sztucznej inteligencji. "Nadal angażujemy się w tworzenie potencjału inwestycyjnego dzięki ciągłym pracom nad trwałą przebudową naszej bazy kosztowej" – napisał w oświadczeniu CEO Google, Sundar Pichai.

Czytaj też: 8,5 mln komputerów Microsoftu zainfekowanych podczas globalnej awarii Crowdstrike

W drugim kwartale 2024 r. przychody z reklam w YouTube wyniosły 8,66 mld dol. (w porównaniu z 7,67 mld dol. rok temu). Google Cloud odnotował 10,35 mld dol. (w porównaniu do 8,03 mld dol.).

"Subskrypcje, platformy i urządzenia Google" – obejmujące sprzęt, Sklep Play i przychody z YouTube niezwiązane z reklamami – wyniosły 9,31 mld dol. w porównaniu z 8,14 mld dol. w tym samym kwartale ubiegłego roku.

"Inne zakłady" nadal przynoszą straty. Firma odnotowała jednak 365 mln dol., w porównaniu do przychodów 285 mln dol. w drugim kwartale 2023 r.

Czytaj też: Amerykańskie telewizje nie były przygotowane w weekend na rezygnację Bidena

(MAC, 24.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.