Netflix ma już ponad 277 mln subskrypcji. Wyniki lepsze od oczekiwań
Od początku 2025 roku Netflix nie będzie już regularnie informować o aktualnej liczbie subskrybentów (fot. Pixabay.com)
Netflix, ogłaszając wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku, odnotował znacznie większy wzrost subskrypcji niż przewidywali analitycy. W ciągu trzech miesięcy dodał ich 8,05 mln, zwiększając globalną bazę do 277,65 mln.
Największa platforma streamingowa na świecie miała kwartalne przychody w wysokości 9,56 mld dol. (wzrost o 17 proc. rok do roku) i zysk netto 2,15 mld dol. (w porównaniu do 1,49 mld rok temu). Przełożyło się to na zysk na akcję wynoszący 4,88 dol. Netflix prognozował przychody w drugim kwartale na poziomie 9,49 mld dol. i zysk na akcję 4,68 dol.
Począwszy od 2025 roku Netflix nie będzie już regularnie raportował danych dotyczących abonentów argumentując, że wskaźniki zaangażowania użytkowników i wyniki finansowe lepiej odzwierciedlają kondycję jego działalności.
Czytaj też: Telewizja Republika testuje dłuższe emisje serwisu "Dzisiaj"
Firma pochwaliła się, że w tym roku zdobyła 107 nominacji do nagrody Emmy - ponownie będąc liderem wśród wszystkich platform i sieci - w 35 serialach, filmach telewizyjnych i programach specjalnych. "The Roast of Tom Brady” przyciągnął największą w historii widownię na żywo - 22,6 mln wyświetleń od premiery 5 maja do 14 lipca.
Według firmy liczba użytkowników korzystających z planów opartych na reklamach wzrosła w drugim kwartale o 34 proc. i obecnie stanowią ponad 45 proc. wszystkich rejestracji na rynkach reklam Netflixa.
Trzy lata po rozpoczęciu produkcji gier wideo Netflix poinformował, że planuje wypuścić grę wieloosobową opartą na "Squid Game” jeszcze w tym roku, kiedy zadebiutuje drugi sezon koreańskiej serii. W planach są także gry powiązane z serialami "Emily w Paryżu" i "Selling Sunset".
Osobno Netflix ogłosił, że firmę opuści Peter Naylor, który dołączał jako wiceprezes ds. globalnej sprzedaży reklam w 2022 roku.
(MAC, 19.07.2024)