Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 19, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dom produkcyjny Zygmunta Solorza zmniejszył przychody i zysk

TFP jest producentem m.in. seriali "Rodzina na Maxa" i "Teściowie" (screen: T-f-p.pl)

Dom produkcyjny TFP, który kontroluje twórca Polsatu Zygmunt Solorz, w 2023 roku uzyskał 54,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 784 tys. zł zysku netto.

Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przy uwzględnieniu zmiany stanu produktów (w 2023 zwiększenie o 2,1 mln zł, do 56,3 mln zł) przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi były o 27 proc. niższe niż w 2022.

"Przychód w 2023 roku spółka osiągnęła przede wszystkim z działalności w zakresie produkcji seriali fabularnych" - podano w sprawozdaniu.

Przychody z dotacji wzrosły z 948 tys. zł do 3,4 mln zł.

Czytaj też: Większe przychody TVP przy Euro 2024 niż podczas Euro 2020. "Spory sukces biura reklamy"

Koszty działalności operacyjnej spadły o 24 proc., do 56,5 mln zł. Na wynagrodzenia wydano 11,5 mln zł (19,2 proc. mniej). Zatrudniano średnio 14 osób (bez zmian). Koszty finansowe wzrosły z 10 tys. zł w 2022 do 1,02 mln zł w 2023.

Firma zakończyła 2023 rok z 784 tys. zł zysku netto wobec 3,2 mln zł na plusie rok wcześniej. Połowa zysku z 2023 została przeznaczona na wypłatę dywidendy, reszta zasili kapitał zapasowy.

"Utrzymuje się postcovidowy model konsumpcji treści audiowizualnych w Polsce - odbiorcy w znacznej mierze zrezygnowali z oglądania polskich filmów fabularnych w kinach oraz seriali premium w telewizji linearnej - wybierając platformy streamingowe, co musi zostać uwzględnione w modelu produkcji i dystrybucji treści audiowizualnych" - podano w sprawozdaniu.

TFP jest producentem m.in. seriali "Rodzina na Maxa" i "Teściowie" (dla Telewizji Polsat) oraz "Sortownia" (dla Canal+ Polska i Telewizji Polsat).

Od kwietnia 2023 TFP należy do cypryjskiej spółki WBN Holding, kontrolowanej przez Zygmunta Solorza. Wcześniej 91 proc. udziałów w TFP miał Zygmunt Solorz, a pozostałe jego syn Tobias.

(MNIE, 19.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.