Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 17, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Większe przychody TVP przy Euro 2024 niż podczas Euro 2020. "Spory sukces biura reklamy"

Turniej przyciągnął do TVP 207 reklamodawców, którzy na antenach TVP promowali 368 marek (fot. materiały prasowe)

Telewizja Polska przy relacjach z piłkarskiego Euro 2024 uzyskała 60,3 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu, czyli o 12 proc. więcej niż podczas Euro rozgrywanego trzy lata temu – poinformowała spółka.

TVP w komunikacie wskazała, że na większe przychody wpływ miały wyniki sprzedaży online (wzrost o 132 proc. w porównaniu z Euro 2020) i sponsoring (wzrost o 146 proc.). Podana przez spółkę kwota uwzględnia reklamę, sponsoring, akcje specjalne, branded content i online.

 "Cały czas czkawką odbijają się zmiany w TVP"

– 12-procentowy wzrost to spory sukces biura reklamy TVP – komentuje Maciej Niepsuj, buying director w agencji mediowej MediaHub. – W ciągu trzech lat mieliśmy sporą podwyżkę kosztów. Myślę, że ona znacząco przekraczała 12 procent – przypomina Niepsuj.

Czytaj też: Prawie 7,3 mln widzów śledziło finał Euro 2024 w TVP. Więcej niż na Euro 2020

I dodaje: – Podczas Euro 2020 było słabo z zasobami w telewizji, a na rynku było dużo pieniędzy. W tym roku było trudniej sprzedażowo. To jest całkiem dobry wynik, zwłaszcza że cały czas czkawką odbijają się zmiany w TVP zarówno, jeśli chodzi o kierownictwo, jak i częściowy odpływ starszej widowni.

Turniej przyciągnął do telewizji publicznej 207 reklamodawców, którzy na antenach TVP promowali 368 marek. Byli oni z takich branż, jak m.in.: handel (w tym super- i hipermarkety), żywność, napoje i alkohole, e-commerce, zakłady bukmacherskie, leki i motoryzacja.

Najbardziej pożądany sponsoring aplikacji TVP Sport

Największymi firmami inwestującymi w reklamę przy Euro były: Jeronimo Martins (właściciel marki Biedronka), Lidl oraz Kompania Piwowarska. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: Tarczyński, Kompania Piwowarska, Euro-Net, Allegro, USP Zdrowie, Openeo.pl, Superbet i Unilever Polska.

Czytaj też: Cztery mecze Betclic 1. Ligi w każdej kolejce w kanałach TVP. Wszystkie w internecie

Jeśli chodzi o sponsoring, największą realizacją była "Gra na Maksa" – 21-odcinkowa miniaudycja komediowa nawiązująca w fabule do Euro. W programie obecnych było pięć marek – Woda Żywiec Zdrój i YoPro (Danone), Lotto (zdrapki), Allegro i Sokołów.

Jak podano w komunikacie, najbardziej pożądaną przez marketerów formą reklamy był sponsoring aplikacji TVP Sport. W trakcie turnieju aplikacja miała dwóch sponsorów – Snickers (Mars) i Superbet. Skorzystało z niej ponad milion kibiców.

Czytaj też: Canal+ na YouTube pokaże jedno ze spotkań inaugurujących nowy sezon Ekstraklasy

(KOZ, 17.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.