Większe przychody TVP przy Euro 2024 niż podczas Euro 2020. "Spory sukces biura reklamy"
![](/images/contents/photo_82678_1721188463_big.jpg)
Turniej przyciągnął do TVP 207 reklamodawców, którzy na antenach TVP promowali 368 marek (fot. materiały prasowe)
Telewizja Polska przy relacjach z piłkarskiego Euro 2024 uzyskała 60,3 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu, czyli o 12 proc. więcej niż podczas Euro rozgrywanego trzy lata temu – poinformowała spółka.
TVP w komunikacie wskazała, że na większe przychody wpływ miały wyniki sprzedaży online (wzrost o 132 proc. w porównaniu z Euro 2020) i sponsoring (wzrost o 146 proc.). Podana przez spółkę kwota uwzględnia reklamę, sponsoring, akcje specjalne, branded content i online.
"Cały czas czkawką odbijają się zmiany w TVP"
– 12-procentowy wzrost to spory sukces biura reklamy TVP – komentuje Maciej Niepsuj, buying director w agencji mediowej MediaHub. – W ciągu trzech lat mieliśmy sporą podwyżkę kosztów. Myślę, że ona znacząco przekraczała 12 procent – przypomina Niepsuj.
Czytaj też: Prawie 7,3 mln widzów śledziło finał Euro 2024 w TVP. Więcej niż na Euro 2020
I dodaje: – Podczas Euro 2020 było słabo z zasobami w telewizji, a na rynku było dużo pieniędzy. W tym roku było trudniej sprzedażowo. To jest całkiem dobry wynik, zwłaszcza że cały czas czkawką odbijają się zmiany w TVP zarówno, jeśli chodzi o kierownictwo, jak i częściowy odpływ starszej widowni.
Turniej przyciągnął do telewizji publicznej 207 reklamodawców, którzy na antenach TVP promowali 368 marek. Byli oni z takich branż, jak m.in.: handel (w tym super- i hipermarkety), żywność, napoje i alkohole, e-commerce, zakłady bukmacherskie, leki i motoryzacja.
Najbardziej pożądany sponsoring aplikacji TVP Sport
Największymi firmami inwestującymi w reklamę przy Euro były: Jeronimo Martins (właściciel marki Biedronka), Lidl oraz Kompania Piwowarska. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: Tarczyński, Kompania Piwowarska, Euro-Net, Allegro, USP Zdrowie, Openeo.pl, Superbet i Unilever Polska.
Czytaj też: Cztery mecze Betclic 1. Ligi w każdej kolejce w kanałach TVP. Wszystkie w internecie
Jeśli chodzi o sponsoring, największą realizacją była "Gra na Maksa" – 21-odcinkowa miniaudycja komediowa nawiązująca w fabule do Euro. W programie obecnych było pięć marek – Woda Żywiec Zdrój i YoPro (Danone), Lotto (zdrapki), Allegro i Sokołów.
Jak podano w komunikacie, najbardziej pożądaną przez marketerów formą reklamy był sponsoring aplikacji TVP Sport. W trakcie turnieju aplikacja miała dwóch sponsorów – Snickers (Mars) i Superbet. Skorzystało z niej ponad milion kibiców.
Czytaj też: Canal+ na YouTube pokaże jedno ze spotkań inaugurujących nowy sezon Ekstraklasy
(KOZ, 17.07.2024)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)