Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 16, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prawie 7,3 mln widzów śledziło finał Euro 2024 w TVP. Więcej niż na Euro 2020

Finał Euro 2024 oglądało w TVP więcej widzów niż ostatni mecz Polaków w turnieju (screen: YouTube/TVP Sport)

Średnio 7,28 mln widzów oglądało w TVP 1 i TVP Sport zwycięstwo Hiszpanii nad Anglią w finale Mistrzostw Europy w piłce nożnej.

Mecz Hiszpania – Anglia w niedzielę 14 lipca o 21 do TVP 1 przyciągnął 5,35 mln widzów (dane dot. Euro 2024 uwzględniają widownię poza domem), a do TVP Sport – 1,93 mln widzów. Jedynka i TVP Sport, transmitując finał, zdobyły łącznie 53,33 proc. udziału w rynku. W grupie komercyjnej 16-59 udział sięgnął 57,71 proc., a w 16-49 – 61,31 proc.

Mecz finałowy Euro 2024 popularniejszy od finału Euro 2020

Finał Euro 2024 zgromadził więcej widzów niż ostatni mecz Polski na tej imprezie – z Francją we wtorek 25 czerwca o 18. Spotkanie oglądało w TVP 1 średnio 7 mln widzów (57,8 proc. udziału w rynku). Wyższą widownię zanotowały dwa pierwsze występy Polaków. Mecz Polska – Holandia (w niedzielę 16 czerwca o 15) w TVP 1 i TVP Sport oglądało 9,1 mln widzów (68,54 proc. udziału w rynku), a Polska – Austria (w piątek 21 czerwca o 18) w obu kanałach – 8,76 mln widzów (67,79 proc. udziału).

Czytaj też: Ramówka Polsat Sport 1 podporządkowana igrzyskom. Obszerne skróty z meczów siatkówki

Widownię przekraczającą 5 mln osób zdobyły również półfinały Hiszpania – Francja (we wtorek 9 lipca o 21) – 5,76 mln widzów oraz Holandia – Anglia (w środę 10 lipca o 21) – 5,34 mln widzów. Powyżej 4 mln widzów miały: mecz otwarcia Niemcy – Szkocja (w piątek 14 czerwca o 21) – 4,15 mln widzów oraz dwa ćwierćfinałowe spotkania: Hiszpania – Niemcy (w piątek 5 lipca o 18) – 4,41 mln widzów i Portugalia – Francja (w piątek 5 lipca o 21) – 4,59 mln widzów.

Dla porównania, finał Euro 2020 wybrało mniej widzów niż ostatni mecz Euro 2024. Spotkanie Włochy – Anglia śledziło wtedy w TVP 1, TVP Sport i TVP 4K średnio 7,01 mln widzów. Z kolei spotkanie Polaków z Hiszpanią (19 czerwca o 21) w 2020 roku oglądało w TVP 1, TVP Sport i TVP 4K łącznie 8,52 mln widzów, ze Szwecją (23 czerwca o 18) w TVP 1 i TVP 4K – 8,04 mln, a ze Słowacją (14 czerwca o 21) w TVP 1, TVP Sport i TVP 4K – 7,52 mln.

Dane: Nielsen Media.

Czytaj też: Po utracie Ligi Mistrzów kanały Polsat Sport Premium będą pokazywać Ligę Europy, tenis i MMA

(KOZ, 16.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.