Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 16, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W BBC i ITV porażkę Anglików w finale Euro 2024 oglądało prawie 24 mln widzów

Gary Lineker, prowadzący studio meczu finałowego w BBC, nie miał powodów do radości po końcowym gwizdku (screen: YouTube/BBC Sport)

Porażkę piłkarzy Anglii z reprezentacją Hiszpanii w finale Euro 2024 rozgrywanych w Niemczech oglądało w BBC i ITV w momencie szczytowym 23,8 mln widzów. To największa widownia pojedynczej transmisji w Wielkiej Brytanii w tym roku. Jednak to o 7 mln mniej widzów niż widownia poprzedniego finału Anglików trzy lata temu, kiedy po rzutach karnych ulegli Włochom.

W BBC One w szczytowym momencie finał Euro 2024 oglądało 17,8 mln widzów, a w ITV – ok. 6 mln. Oglądalność finału była na Wyspach wyższa niż środowego półfinału Anglików przeciwko Holendrom. Średnia widownia tego wieczora to 11,3 mln w BBC i 3,7 mln w ITV.

Nie wszyscy Brytyjczycy oglądali finał Euro 2024

Dane podane przez agencję Digital-i nie uwzględniają osób oglądających mecz w pubach i strefach kibica. W kolejnych dniach zostaną udostępnione dane dotyczące serwisów iPlayer oraz ITV Player.

Czytaj też: Prawie 7,3 mln widzów śledziło finał Euro 2024 w TVP. Więcej niż na Euro 2020

Jednak nie wszyscy mieszkańcy Wielkiej Brytanii spędzili niedzielny wieczór na oglądaniu piłki nożnej – szczególnie w Szkocji, Walii i Irlandii Północnej. Kanał ITV 2 przyciągnął 692 tys. widzów do "Love Island". W BBC 2 odcinek serialu "Turecki detektyw" oglądało 467 tys. widzów. Natomiast 452 tys. Brytyjczyków na Channel 4 oglądało film "Titanic" z 1997 roku.

Wydarzeniem z największą oglądalnością telewizyjną w historii Wielkiej Brytanii pozostaje finał piłkarskich Mistrzostw Świata w 1966 roku, gdy Anglia na Wembley pokonała Republikę Federalną Niemiec. Mecz w szczytowym momencie oglądało 32,3 mln osób, choć wówczas badania widowni telewizyjnej nie były tak precyzyjne jak obecnie.

Na drugim miejscu jest pogrzeb księżnej Diany w 1997 roku, który oglądało 32,1 mln osób. Pogrzeb królowej Elżbiety II we wrześniu 2022 roku zgromadził przed telewizorami 26,2 mln osób.

Czytaj też: Cztery mecze Betclic 1. Ligi w każdej kolejce w kanałach TVP. Wszystkie w internecie

(MAC, 16.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.