Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 12, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Blisko 420 mln zł zysku netto grupy kapitałowej TVN w 2023 roku

Przychody reklamowe wzrosły o 4,7 proc., a abonamentowe - o 6,6 proc. (fot. materiały prasowe)

Grupa kapitałowa TVN SA, będąca częścią Warner Bros. Discovery, w 2023 roku wypracowała 419,7 mln zł zysku netto przy 2,26 mld zł przychodów ze sprzedaży. Zwiększyła zarówno wpływy reklamowe, jak i abonamentowe.

Ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody grupy wzrosły o 5,3 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.

Wpływy reklamowe były o 4,7 proc. wyższe i wyniosły 1,7 mld zł. Zawierają one prowizję zarobioną na działalności brokerskiej, w której grupa pełni rolę agenta.

Przychody abonamentowe - od operatorów płatnej telewizji i z subskrypcji VoD - urosły o 6,6 proc., do 435,9 mln zł.

Grupa poniosła 1,88 mld zł kosztów działalności operacyjnej, tj. o 1,1 proc. więcej, niż rok wcześniej. Najwięcej - 690,5 mln zł (spadek o 4,5 proc.) - przeznaczono na amortyzację i utratę wartości kapitalizowanych kosztów produkcji własnej, koprodukcji i produkcji kinowych.

Koszty wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników wyniosły 306,3 mln zł i były one identyczne jak w 2022 roku. Na marketing i badania przeznaczono 122,3 mln zł, tj. o 22,6 proc. mniej, niż rok wcześniej.

"Wzrost kosztów działalności operacyjnej wynika głównie z wyższych kosztów opłat z tytułu praw autorskich, wyższych kosztów nadawania programów telewizyjnych i wyższych pozostałych kosztów operacyjnych przy jednocześnie niższych kosztach marketingu, niższych kosztach programowych i niższych kosztach amortyzacji" - czytamy w skonsolidowanym sprawozdaniu TVN.

Opłaty z tytułu praw autorskich wzrosły o 53,3 proc. (do 73,7 mln zł), a koszty nadawania programów telewizyjny o 67,4 proc. (do 47,2 mln zł).

Zysk netto grupy kapitałowej TVN SA wzrósł o 26,5 proc. - z 331,8 mln zł w 2022 roku do 419,7 mln zł w 2023 roku.

Sama spółka TVN SA uzyskała 1,91 mld zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 4,2 proc.) i 347,6 mln zł zysku netto (wzrost o 79,3 proc.). Zysk w całości trafi na jej kapitał rezerwowy.

Zatrudnienie w grupie kapitałowej wzrosło nieznacznie - z 2387 pracowników na koniec 2022 roku do 2390 na koniec 2023 roku. W samej spółce TVN pracowało 2145 osób (2132 na koniec 2022 roku).

Wynagrodzenie zarządu TVN SA w 2023 roku wyniosło łącznie 9,4 mln zł i było o 11,9 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Ponadto spółka Stavka, nadawca naziemnego kanału TTV, w 2023 roku uzyskała 127,8 mln zł przychodów (wzrost o 13,1 proc.) i 35 mln zł zysku netto wobec 14,6 mln zł w 2022 roku. Zysk w całości trafił na dywidendę dla jedynego wspólnika, czyli TVN SA.

Z kolei spółka Green Content, nadawca naziemnego Metra, miała 19,5 mln zł przychodów (wzrost o 19 proc.) i 877 tys. zł zysku netto, podczas gdy w 2022 roku zanotowała 1,3 mln zł straty. Zysk w całości przeznaczony zostanie na pokrycie strat z poprzednich lat.

(KOZ, 12.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.