Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 04, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W pierwszym półroczu liderem kanałów informacyjnych był TVN 24

TVN 24 w grupie ogólnej 4+ miał w pierwszym półroczu średnio 6,46 proc. udziału w rynku widowni telewizyjnej (screen: YouTube/Archiwum Yegyori)

W pierwszym półroczu liderem kanałów informacyjnych w grupie ogólnej 4+ i komercyjnej 16-59 był TVN 24. Na drugie miejsce w obu grupach awansowała TV Republika.

W grupie ogólnej 4+ TVN 24 (TVN Warner Bros. Discovery) miał średnio 6,46 proc. udziału w rynku widowni telewizyjnej wobec 5,04 proc. w pierwszym półroczu rok wcześniej. Druga była TV Republika (Telewizja Republika), która zyskała po zawieszeniu emisji propagandowego TVP Info pod koniec grudnia. TV Republika odnotowała 3,15 proc. udziału wobec zaledwie 0,1 proc. rok wcześniej. Trzeci był Polsat News (Grupa Polsat Plus) - 1,68 proc. (1,64 proc. w pierwszym półroczu 2023). Na czwarte miejsce spadł naziemny TVP Info (Telewizja Polska) - 1,32 proc. (w dół z 4,66 proc. rok wcześniej).

Czytaj też: Telewizja Republika na razie pozostanie na lokalnych multipleksach telewizyjnych

Kolejne pozycje zajęły:

  • naziemne Wydarzenia 24 (Grupa Polsat Plus) - 0,94 proc. (wzrost z 0,65 proc.),
  • TVN 24 BiS (TVN Warner Bros. Discovery) - 0,55 proc. (wzrost z 0,54 proc.),
  • Telewizja wPolsce.pl (Fratria) - 0,35 proc. (wzrost z 0,03 proc.),
  • naziemny Polsat News Polityka (Grupa Polsat Plus) - 0,33 proc. (kanał nadaje od 10 stycznia),
  • Polsat News 2 (Grupa Polsat Plus) - 0,09 proc. (spadek z 0,11 proc.),
  • Biznes24 (Tier Investment) - 0,01 proc. (bez zmian),
  • Pogoda24.TV (MWE Networks) - poniżej 0,01 proc. (kanał nadaje od 1 marca).

W czerwcu 2023 roku zawieszono monitoring kanału News24 (Astro) - z powodu zaległości płatniczych nadawcy wobec Nielsen Media.

W grupie komercyjnej 16-59 kanał TVN 24 miał średnio 4,16 proc. udziału (wzrost z 3,43 proc.), TV Republika - 1,74 proc. (0,05 proc. rok wcześniej), Polsat News - 1,24 proc. (spadek z 1,27 proc.), a TVP Info - 0,72 proc. (wobec 2,23 proc. rok wcześniej).

W samym czerwcu liderem był TVN 24. W grupie ogólnej 4+ miał średnio 5,47 proc. udziału (5,98 proc. w czerwcu 2023). Druga była TV Republika - 3,23 proc. (0,09 proc. w czerwcu 2023). W grupie komercyjnej 16-59 TVN 24 miał 3,43 proc. udziału (4,24 proc. rok wcześniej), a TV Republika - 1,6 proc. (wzrost z 0,05 proc.).

Dane: Nielsen Media.

(MNIE, 04.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.