Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 18, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prawie 16 mln zł zysku netto nadawcy stacji sieci Eska w 2023 roku

Przychody nadawcy stacji sieci Eska wzrosły o 15 proc. (fot. materiały prasowe)

W 2023 roku przychody zwiększyły radiowe spółki Grupy ZPR Media, będące nadawcami stacji sieci Radio Eska i Eska2, ponadregionalnego Radia Vox FM i warszawskiej Eski Rock. Najwyższy zysk netto – prawie 16 mln zł – osiągnęła Eska.

Przychody Radia Eska SA w 2023 roku wyniosły 47,9 mln zł i były o 15 proc. wyższe niż w 2022 roku. Koszty działalności operacyjnej wzrosły o 11,1 proc. – do 29,3 mln zł. Nadawca stacji sieci Eska wypracował 15,8 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 23 proc.

Czytaj też: Wydawca "Super Expressu" ze wzrostem przychodów i zysku netto w 2023 roku

Spółka Eska Rock, która jest nadawcą ponadregionalnego Radia Vox FM, uzyskała 8,9 mln zł przychodów (wzrost o 24,2 proc.), a jej koszty działalności pochłonęły 6,1 mln zł (wzrost o 12 proc.). Zysk netto wzrósł o 82,5 proc., do 3 mln zł.

Spółka International Communication – będąca w 2023 roku nadawcą stacji sieci SuperNova, a obecnie Eska2 – zwiększyła przychody o 11,8 proc., do 8,3 mln zł. Na koszty działalności operacyjnej wydano 6,7 mln zł (wzrost o 8,2 proc.). Zysk netto był o 37,1 proc. wyższy i zapewnił 1,5 mln zł.

Z kolei spółka Nadawca, do której należy koncesja warszawskiej Eski Rock, miała 3 mln zł przychodów (wzrost o 22,4 proc.) i poniosła 2,7 mln zł kosztów (wzrost o 22,7 proc.). Jej zysk netto wyniósł 192 tys. zł (wzrost o 20,8 proc.).

Czytaj też: TVP wciąż nie porozumiała się z BGK co do wykupu swoich obligacji o wartości 550 mln zł

Zgromadzenie spółki Radio Eska zdecydowało, że z 15,8 mln zł zysku netto w 2023 roku na kapitał zapasowy trafi 10 mln zł, a na wypłatę dywidendy – 5,8 mln zł. W przypadku Eski Rock SA 1,6 mln zł zostanie wypłacone w formie dywidendy, a 1,4 mln zł zasili kapitał zapasowy.

Z kolei zeszłoroczne zyski spółek International Communication i Nadawca zostaną w całości przeznaczone na wypłatę dywidendy.

W 2023 roku łączny udział rozgłośni Grupy ZPR Media w czasie słuchania (z uwzględnieniem części stacji sieci Radio Plus) wyniósł 13,2 proc. wobec 13,1 proc. w 2022 roku. Eska miała 7,3 proc. udziału (spadek z 7,5 proc.), Vox FM – 3,3 proc. (wzrost z 3,1 proc.), a SuperNova – 0,9 proc. (wzrost z 0,7 proc.; badanie Radio Track).

Czytaj też: TVP zakończyła zdjęcia do serialu na podstawie powieści Bronisława Wildsteina. Są Książkiewicz i Trojan

(KOZ, 18.06.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.