Facebook o połowę zmniejszył liczbę odesłań do stron z wiadomościami
W tym roku Facebook wycofał zakładkę Wiadomości na Facebooku (Facebook News) w USA i Australii po wcześniejszym wyłączeniu w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech (fot. Pixabay.com)
Według nowego raportu przygotowanego przez firmę analityczną Chartbeat i platformę analizy cyfrowej Likeweb ruch odsyłający z Facebooka do witryn wydawców w ciągu ostatnich 12 miesięcy spadł o 50 proc.
Chartbeat śledzi ruch na Facebooku w grupie 792 witryn z wiadomościami i mediami od 2018 roku. Pokazuje, że w ciągu ostatnich sześciu lat liczba odesłań do tych witryn spadła o 58 proc. - z 1,3 mld w marcu 2018 do 561 mln w zeszłym miesiącu.
Jeśli chodzi o całkowitą liczbę odesłań, Facebook odpowiada obecnie za mniej niż jedną czwartą poziomu z 2018 roku. Szczególnie szkodzi to małym wydawcom.
Czytaj też: Abonament rtv bez zmian. KRRiT utrzyma opłaty za abonament rtv na obecnym poziomie
Meta od lat ogranicza swoje publikacje informacyjne. W tym roku gigant technologiczny ogłosił, że wycofuje zakładkę Wiadomości na Facebooku (Facebook News) w USA i Australii po wcześniejszym wyłączeniu w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.
"Liczba osób korzystających z Facebook News w Australii i Stanach Zjednoczonych spadła w ubiegłym roku o ponad 80 proc.” - podała firma w poście na blogu, dodając, że użytkownicy nie wchodzą na platformę w celu uzyskania wiadomości, ale w celu "połączenia się", "odkrywania nowych możliwości, pasji i zainteresowań".
Ponadto Meta zakazała udostępniania wiadomości na Facebooku w Kanadzie i oświadczyła, że przestanie polecać treści polityczne na Instagramie i w Threads.
(MAC, 14.05.2024)