Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 14, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook o połowę zmniejszył liczbę odesłań do stron z wiadomościami

W tym roku Facebook wycofał zakładkę Wiadomości na Facebooku (Facebook News) w USA i Australii po wcześniejszym wyłączeniu w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech (fot. Pixabay.com)

Według nowego raportu przygotowanego przez firmę analityczną Chartbeat i platformę analizy cyfrowej Likeweb ruch odsyłający z Facebooka do witryn wydawców w ciągu ostatnich 12 miesięcy spadł o 50 proc.

Chartbeat śledzi ruch na Facebooku w grupie 792 witryn z wiadomościami i mediami od 2018 roku. Pokazuje, że w ciągu ostatnich sześciu lat liczba odesłań do tych witryn spadła o 58 proc. - z 1,3 mld w marcu 2018 do 561 mln w zeszłym miesiącu.

Jeśli chodzi o całkowitą liczbę odesłań, Facebook odpowiada obecnie za mniej niż jedną czwartą poziomu z 2018 roku. Szczególnie szkodzi to małym wydawcom.

Czytaj też: Abonament rtv bez zmian. KRRiT utrzyma opłaty za abonament rtv na obecnym poziomie 

Meta od lat ogranicza swoje publikacje informacyjne. W tym roku gigant technologiczny ogłosił, że wycofuje zakładkę Wiadomości na Facebooku (Facebook News) w USA i Australii po wcześniejszym wyłączeniu w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.

"Liczba osób korzystających z Facebook News w Australii i Stanach Zjednoczonych spadła w ubiegłym roku o ponad 80 proc.” - podała firma w poście na blogu, dodając, że użytkownicy nie wchodzą na platformę w celu uzyskania wiadomości, ale w celu "połączenia się", "odkrywania nowych możliwości, pasji i zainteresowań".

Ponadto Meta zakazała udostępniania wiadomości na Facebooku w Kanadzie i oświadczyła, że przestanie polecać treści polityczne na Instagramie i w Threads.

(MAC, 14.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.