Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Maj 14, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Związek Firm Public Relations wdraża zasady etycznego wykorzystania AI

Więcej szczegółów na temat przyjętych zasad znajduje się na stronie Zfpr.pl (fot. materiały prasowe)

Związek Firm Public Relations przyjął "Warsaw Principles", czyli zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR, opracowane przez Międzynarodową Organizację Konsultantów do spraw Komunikacji (The International Communications Consultancy Organisation - ICCO).

Na "Warsaw Princeples" składa się dziesięć zasad dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji przez profesjonalistów PR. Zostały one przyjęte przez stowarzyszenia członkowskie ICCO podczas ICCO Global Summit, który odbył się w październiku 2023 roku w Warszawie. Pracami nad ich powstaniem kierowała Christina Forsgård, ICCO ethics chair.

Przyjęte przez ZFPR zasady mają stanowić punkt odniesienia dla PR-owców i wspierać firmy w radzeniu sobie z kwestiami etycznymi związanymi z AI. Ich przyjęcie i adaptacja do specyfiki polskiego rynku ma być krokiem w kierunku budowania zaufania, przejrzystości i zapewnienia, że sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w sposób etyczny i zgodny z interesem społecznym.

Czytaj też: Abonament rtv bez zmian. KRRiT utrzyma opłaty za abonament rtv na obecnym poziomie 

Według raportu Muck Rack "The State of AI in PR" w 2023 roku aż 61 proc. PR-owców korzystało ze sztucznej inteligencji lub zainteresowało się jej wykorzystaniem. Algorytmy AI umożliwiają m.in. szybszą analizę dużej ilości danych, skuteczne monitorowanie mediów i danych o firmie, produkcie lub kampanii czy automatyzację zadań, takich jak tworzenie raportów, przygotowywanie personalizowanych komunikatów. To przekłada się na zwiększenie efektywności pracy. 63,9 proc. respondentów badania "The State of PR Technology 2023" (badanie przeprowadzone przez Prowly) wskazało, że największym zagrożeniem związanym z AI są fake newsy oraz ryzyko nadużyć i manipulacji treściami w celu rozpowszechniania dezinformacji. 

Zasady "Warsaw Principles" podkreślają potrzebę informowania o wykorzystaniu materiałów wygenerowanych przez AI czy sprawdzania wiarygodności informacji, danych i analiz przed ich wykorzystaniem, biorąc szczególnie pod uwagę potencjał sztucznej inteligencji do rozpowszechniania i wytwarzania dezinformacji. Wskazano w nich również, że należy zadbać o to, żeby materiały tworzone z wykorzystaniem różnych narzędzi AI były weryfikowane przez profesjonalistów, a także - by dokonywać ich korekty w razie potrzeby. Konieczne jest również poszanowanie praw autorskich i własności intelektualnej.

Więcej informacji o wdrożeniu "Warsaw Principles" znajduje się pod tym linkiem.

(KAP, 14.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.