Grupa Polsat-Interia liderem internetu wśród polskich wydawców. Lepiej niż WP
Grupa Polsat-Interia zawdzięcza swoją wysoką pozycję m.in. popularnym serwisom tematycznym (PAR)
Grupa Polsat-Interia z zasięgiem 20,9 mln realnych użytkowników została – drugi raz w tym roku – nr 1 wśród wydawców internetowych w Polsce. Według badań Mediapanelu (kwiecień 2024) wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska i Grupę RAS Polska (Onet), odpowiednio o blisko 60 tys. RU i 510 tys. RU.
Na szczycie tabeli niepodzielnie królują globalne big techy – Grupa Google (prawie 28,5 mln RU) i Grupa Meta Platforms (nieco ponad 25 mln RU). Wśród polskich wydawców mediów najwyżej uplasowała się Grupa Polsat-Interia, przed Grupą Wirtualna Polska i RASP. Wynik powyżej 20 mln RU osiągnęła też grupa Allegro. Niżej znalazły się grupy Agory (17,3 mln RU) i Polska Press (16,9 mln RU).
Czytaj też: Rafał Ziemkiewicz skazany na 4 miesiące ograniczenia wolności. Za znieważenie aktywisty
Polsat-Interia zawdzięcza wynik serwisom ze swojego portfolio. Kilka z nich lideruje w swoich kategoriach tematycznych. Według badań Mediapanelu (kwiecień 2023 – kwiecień 2024) Pomponik.pl od roku utrzymuje pierwszą pozycję wśród serwisów plotkarskich. W ubiegłym miesiącu odwiedziło go prawie 8 mln internautów (RU), co zapewniło mu przewagę na poziomie niemal 1,7 mln RU nad drugim w zestawieniu serwisem Pudelek.pl (6,3 mln RU). W kategorii "Wyposażenie wnętrz i ogród" od ponad dwóch lat liderem jest Deccoria.pl (3,8 mln RU), a Zielona Interia (2,5 mln RU) najchętniej wybieranym serwisem o ekologii w Polsce.
Interia Geekweek dzięki zaufaniu ponad 5,2 mln internautów (RU) awansowała natomiast na pozycję nr 1 w sektorze Nauka i Technologia.
Grupa Polsat-Interia dodatkowo zdominowała pozostałych wydawców internetowych w Polsce w kategorii mobile. Według badań Mediapanelu (grudzień 2023 – kwiecień 2024) nieprzerwanie od 5 miesięcy jest najczęściej wybierana przez użytkowników smartfonów i tabletów. W kwietniu wygenerowała na tej platformie zasięg na poziomie 19,7 mln RU i tym samym zwiększyła przewagę nad Grupą RAS Polska (Onet) i Grupą Wirtualna Polska. Obaj wydawcy tracą do lidera ponad 600 tys. RU.
Czytaj też: TVP chce zlikwidować też internetowe kanały TVP Kultura2, TVP ABC2 i TVP Historia2
(PAR, 07.05.2024)