Publikacje Jacka Żakowskiego w tygodniku "Polityka"  |  Jeden z największych reklamodawców zmienia front  |  Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Publikacje Jacka Żakowskiego w tygodniku "Polityka"  |  Jeden z największych reklamodawców zmienia front  |  Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Publikacje Jacka Żakowskiego w tygodniku "Polityka"  |  Jeden z największych reklamodawców zmienia front  |  Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 23, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google i Demagog będą sprawdzać polityków przed eurowyborami. Kolejny Weryfikaton

To już drugi Weryfikaton wyborczy zorganizowany przez Demagoga i Google w tym roku (screen: Demagog.org.pl)

Zachęceni zainteresowaniem, jakie wzbudził maraton weryfikacji treści przed wyborami samorządowymi, Google News Initiative i Demagog organizują kolejny Weryfikaton. Tym razem przed wyborami do Parlamentu Europejskiego.

Europejski maraton weryfikowania faktów odbędzie się 25 i 26 maja. Organizatorzy zapraszają do udziału dziennikarzy z redakcji ogólnopolskich i lokalnych, fact-checkerów oraz studentów. Weryfikaton to konkurs polegający na weryfikowaniu informacji, w tym wypowiedzi kandydatów startujących w wyborach, sprawdzaniu stopnia realizacji obietnic wyborczych, dementowaniu fake newsów oraz mitów i teorii spiskowych związanych z Unią Europejską.

Czytaj też: Inwigilacja przez rząd światowy i inne teorie, w które wierzymy. Raport o dezinformacji

Jak informuje Stowarzyszenie Demagog – na Weryfikaton mogą się zgłaszać zespoły dziennikarzy z redakcji ogólnopolskich i lokalnych, fact-checkerzy, aktywiści i działacze społeczni pracujący w redakcjach lub prowadzący portale internetowe oraz studenci dziennikarstwa i kierunków pokrewnych. Każdy zespół powinien liczyć od 3 do 5 osób. Zwycięski zespół otrzyma nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Za zajęcie drugiego miejsca nagroda wynosi 7,5 tys. zł, a trzeciego – 5 tys. zł.

Weryfikaton jest podzielony na trzy etapy. W pierwszej części zespoły przeprowadzą monitoring, wybiorą treści do sprawdzenia oraz wykonają zadania przygotowane przez Zespół Stowarzyszenia Demagog. Na kolejnym etapie grupy będą analizować wypowiedzi poszczególnych kandydatów i znalezione fake newsy, jednocześnie pogłębiając wiedzę z zakresu fact-checkingu.

Formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronach organizatorów.

Czytaj też: Kobieta i życie. W mediach na kierowniczych stanowiskach jest wciąż za mało kobiet

(PAR, 23.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.