Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 12, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Kino Polska z ponad 50 mln zł zysku. "Pierwszy raz w historii"

Rok do roku przychody grupy wzrosły o 3,3 proc. (fot. Grupa Kino Polska)

Grupa Kino Polska w 2023 roku miała 294,2 mln zł przychodów i 51,9 mln zł zysku netto.

Rok do roku przychody wzrosły o 3,3 proc. Jak podaje grupa, głównie za sprawą wzrostu przychodów z nadawania kanałów płatnych i sprzedaży praw licencyjnych. Z kolei zysk netto poszedł w górę o 8,8 proc. Wynik EBITDA to 124,1 mln zł, czyli 3 proc. więcej.

Przychody z emisji zwiększyły się o 3 proc., do 150,7 mln zł, stanowiąc 51,2 proc. całkowitej sprzedaży. Wpływy z reklam poszły nieznacznie w górę, o 0,2 proc., do 107 mln zł, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 36,4 proc. Z kolei przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 103,4 mln zł (5,9 proc. więcej) i stanowiły 35,1 proc. całkowitych przychodów.

Czytaj też: Maciej Świrski jako szef KRRiT ukarał TVN za wulgarne słowo w "Szkle kontaktowym"

Koszty działalności operacyjnej to 228,9 mln zł (3,7 proc. więcej).

"W 2023 roku Grupa Kino Polska odnotowała wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Zwiększyliśmy przychody i pierwszy raz w historii Grupy przekroczyliśmy poziom 50 mln zł rocznego zysku netto" - stwierdziła cytowana w komunikacie Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, CFO oraz COO w SPI International.

Na koniec 2023 roku największy udział w przychodach Grupy Kino Polska miał segment kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne - 134,9 mln zł przychodów (4 proc. w górę), gdzie znaczna część wyniku generowana jest na rynkach międzynarodowych.

Z kolei naziemna Stopklatka nieznacznie obniżyła swoje przychody, do poziomu 43,9 mln zł (1 proc. mniej). Grupa tłumaczy to zmianą systemu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej.

Kanały marki Kino Polska wygenerowały przychody 33,5 mln zł, 10,1 proc. mniej, niż rok wcześniej. "Miało to związek głównie z niższą oglądalnością r/r, co przełożyło się na spadki przychodów z reklamy. Ten segment notuje stabilny poziom kosztów, co pozwala Grupie zachowywać wysoką rentowność w tym obszarze" - podkreślono.

Z kolei naziemny Zoom TV zwiększył swoje przychody o 10,1 proc., do 26,4 mln zł. Nadal był jednak na minusie - 2,7 mln zł wobec 9,6 mln zł straty w 2022.

Segment produkcji kanałów telewizyjnych wygenerował w 2023 roku przychody 4,4 mln zł (w górę o 123,2 proc.), co wynika przede wszystkim z produkcji kanałów zagranicznych dla Grupy Canal+. Z kolei segment sprzedaży praw licencyjnych na koniec 2023 roku wzrósł do niemal 30 mln zł (9,6 proc. w górę.).

Grupa Kino Polska jest częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+. W portfolio Grupy Kino Polska znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox.

(MNIE, 12.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.