Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 04, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reakcje po odejściu z „Pulsu Biznesu” redaktora naczelnego. Zaskoczenie w zespole i branży

Z Bonnier Business Polska Grzegorz Nawacki związany jest od ponad 18 lat. Zaczynał jako dziennikarz zajmujący się tematyką rynku kapitałowego, funduszy inwestycyjnych, emerytalnych, ubezpieczeniami, private equity (screen: YouTube/Trójka Program 3 Polskiego Radia)

Z „Pulsem Biznesu” żegna się redaktor naczelny Grzegorz Nawacki. Z grupą medialną Bonnier Business Polska formalnie związany będzie do końca kwietnia. Pracownicy dziennika i szefowie redakcji innych mediów biznesowych nie kryją zaskoczenia.

Jak przekazała nam Karolina Kowalska, dyrektorka marketingu i PR w „Pulsie Biznesu”, Grzegorz Nawacki sam podjął decyzję o odejściu z firmy i złożył rezygnację. Jego obowiązki tymczasowo przejmie wicenaczelny tytułu Marcin Goralewski. Bonnier Business Polska zapewnia, że decyzja o docelowej obsadzie stanowiska redaktora naczelnego zapadnie w ciągu najbliższych tygodni.

Zaskoczenie dla zespołu "Pulsu Biznesu"

Grzegorz Nawacki nie chce komentować odejścia z "Pulsu Biznesu" i odsyła nas do swojego wpisu w serwisie LinkedIn. „Po ponad 18 latach, w tym ponad 5 w roli redaktora naczelnego, zdecydowałem się rozstać z »Pulsem Biznesu«. Przyszedłem na staż, a zostałem do pełnoletności :-), przechodząc przez stanowiska: dziennikarza w dziale news, wydawcy, szefa portalu, by w końcu z dumą zostać naczelnym. (…) Przeszliśmy kilka kryzysowych momentów w gospodarce i naszej branży, ale zawsze z tarczą!” – napisał Grzegorz Nawacki.

Czytaj też: KRRiT znów zajmuje się TVN 24 i Radiem Zet. Wypowiedź Wojdy i materiał o Adamczyku

„Co dalej? Pomysły są, ale wierzę, że najlepsze dopiero przyjdą. Kłaniam się nisko i mówię: do zobaczenia!” – czytamy we wpisie Nawackiego.

Press

"Dziękuję Czytelnikom i Partnerom – uskrzydlaliście nas, doceniając naszą pracę" – napisał w mediach społecznościowych Grzegorz Nawacki (screen: linkedin.com/in/grzegorz-nawacki-86393a1)

O jego odejściu zespół „Pulsu Biznesu” dowiedział się podczas środowego spotkania. Jak relacjonuje anonimowo jeden z dziennikarzy, poprzedniego dnia wieczorem zespół otrzymał informację o pilnym zebraniu, na którym stawić się mieli wszyscy zatrudnieni. Naszego rozmówcę dziwi, że po ogłoszeniu decyzji o odejściu Nawackiego nie ma od razu wskazanego nowego naczelnego, jak to się działo przy okazji większości wcześniejszych zmian personalnych na tym stanowisku.

Inny nasz rozmówca z redakcji „Pulsu Biznesu” mówi, że informacja o rezygnacji Nawackiego była dla zespołu zaskoczeniem: – Nie było żadnego wydarzenia wskazującego, że Grzegorz może planować rozstanie z firmą. Być może chodzi o zmęczenie wieloletnim kierowaniem tytułu. Wspiął się już po wszystkich szczeblach w tej firmie – spekuluje nasz rozmówca.

"Nawacki dobrze sprawdzał się jako naczelny"

Zdziwienia decyzją Nawackiego nie kryje też Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" ds. ekonomii, naczelny "Gazety Giełdy i Inwestorów Parkiet" oraz serwisu internetowego Parkiet.com.

Czytaj też: Powroty do mediów publicznych. Dziennikarze opuszczają redakcje, które ich przygarnęły

– „Puls Biznesu” i brand w ostatnich latach rozwijał się dobrze. Cały rynek widział to w wynikach czytelnictwa czy też liczby sprzedanych prenumerat i egzemplarzy wydania papierowego. Utrzymanie pozycji na tym trudnym rynku, już nie mówiąc o byciu w mniejszym lub większym trendzie wzrostowym, jest sukcesem – zaznacza Szymanek. I podkreśla: – Grzegorz jest osobą, która na pewno wie, co robi, podejmując taką decyzję.

Zaskoczony jest również Mikołaj Kunica, redaktor naczelny Business Insider Polska, który od 4 kwietnia ma też prowadzić program "Onet rano". – Grzegorz jest wizytówką "Pulsu Biznesu" i bardzo jestem ciekawy przyczyn jego decyzji i dalszego rozwoju jego kariery. Na pewno wypłynie w jakimś ciekawym miejscu, bo jest bardzo doświadczonym zawodnikiem. Pytanie, czy w mediach, czy może w innym obszarze zawodowym – zastanawia się Kunica, podkreślając, że jego zdaniem Nawacki dobrze sprawdzał się jako naczelny „Pulsu Biznesu”.

– Utrzymanie dziś medium, które w dużej mierze opiera się na papierze, a w zasadzie miksie prenumeraty cyfrowej i papierowej, na pewno jest niemałym osiągnięciem – podkreśla Kunica.

"Puls Biznesu" sprzedaje ponad 13 tys. egzemplarzy

Z Bonnier Business Polska Grzegorz Nawacki związany jest od ponad 18 lat. Zaczynał jako dziennikarz zajmujący się tematyką rynku kapitałowego, funduszy inwestycyjnych, emerytalnych, ubezpieczeniami, private equity.

Czytaj też: Była pracownica TVP Monika Borkowska dołącza do TV Republika. Rachoń przywitał

W 2009 roku został uznany Dziennikarzem Roku przez Izbę Zarządzających Funduszami i Aktywami. W 2007 roku zdobył nagrodę Debiut Roku w konkursie organizowanym przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Naczelnym „Pulsu Biznesu” został w marcu 2019 roku. Wcześniej przez osiem lat pracował jako zastępca redaktora naczelnego. Od maja 2016 roku był naczelnym serwisu Pb.pl.

Według danych PBC w 2023 roku "Puls Biznesu" sprzedawał średnio 13 281 egz., czyli o 1,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Jako jeden z trzech dzienników ogólnopolskich przekroczył próg 10 tys. sprzedanych e-wydań: w 2023 roku sprzedawał średnio 10 576 egz.

O rozwoju tytułu Nawacki wspomniał także w swoim wpisie pożegnalnym na LinkedIn: "Gdy zostawałem naczelnym »Pulsu Biznesu«, sprzedawaliśmy 12 tys. egzemplarzy, dziś sprzedajemy ponad 13 tys. (PBC) – wzrost niewielki, ale przez tych 5 lat sprzedaż prasy zanurkowała". Grzegorz Nawacki był pomysłodawcą nagradzanej akcji społecznościowej #jedzjabłka, po wprowadzeniu zakazu importu owoców z Polski przez Rosję w 2014 roku.

Czytaj też: Kontrowersyjna reporterka ma relacjonować konflikt izraelsko-palestyński w Kanale Zero

(MZD, 04.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.